اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا:

اشاعه آموزه‌های قرآنی راهگشای حقیقی مشکلات بشری است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: اشاعه آموزه‌های قرآنی در حال حاضر راهگشای حقیقی مشکلات بشری است.

اشاعه آموزه‌های قرآنی راهگشای حقیقی مشکلات بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اکرم محمدزادگان عصر امروز در همایش فرهنگ اسلامی در بویین زهرا با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه در حقیقت فرصت دوباره خداوند متعال به مسلمانان است تا با عبادات معنوی و افزایش نیایش‌های خود سبب احیای احکام و آموزه‌های اسلامی در جوامع خود شده و از آفات و آسیب‌های اجتماعی دور شوند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه خدای متعال همواره انسان‌ها را در شرایط سخت یاری کرده است، افزود: برخی از انسان‌ها با حرکات و اعمال خویش سبب دوری از ارزش‌های اسلامی شده و با این کار به دین و آخرت خود لطمه وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان دینداری و خلوص نیت افراد در جوامع مختلف همواره به میزان توجه آنان به آموزه‌ها و احکام دینی است، عنوان کرد: اشاعه فرهنگ قرآن کریم در بین ملت‌ها موجب آشنایی آنان با حقیقت زندگانی و مرگ شده و آنان را در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاوم می‌کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌های غرب برای سرنگونی ارزش‌ها و آرمان‌های اخلاقی و فرهنگی در جامعه اسلامی بیان کرد: حضور یکپارچه و پراشتیاق جوانان در عرصه‌های معنوی به طور قطع تضمین‌کننده حقیقی اقتدار و عزت نظام اسلامی بوده و کشور را از گزند بلایا و آفات ضد فرهنگی دشمنان مصون نگه می‌دارد.

محمد‌زادگان با اشاره به اینکه تبلیغ و اشاعه احکام و شریعت قرآنی از وظایف بسیار مهم روحانیون و مبلغان مذهبی در دوره تبلیغ در روستاها و نقاط محروم کشور است، عنوان کرد: باید با دغدغه و همت مضاعف‌تر صحنه را برای جوشش و نشاط معنوی جوانان مهیا کرد و سبب آشنایی هر‌چه بیشتر و عمیق‌تر آنان با معارف و سیره اهل بیت (ع) شد.

وی لزوم همیاری میان دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی را در راستای اشاعه عرصه‌های معنوی بسیار حیاتی و مهم دانست و اذعان کرد: توسعه برنامه‌های دین‌محور در جامعه و گرایش دادن جوانان به سوی امور و منابع دینی قطعا با همت و اراده محکم متولیان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول