اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

بیش از 2300 موقوفه در استان زنجان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

بیش از 2300 موقوفه در استان زنجان وجود دارد

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر سامانه جامعی از موقوفات در استان زنجان گردآوری شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 92 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: این بقعه‌ها شامل 117 امامزاده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: علت اینکه تعداد امامزاده‌ها در مقایسه‌ با بقعه‌ها بیشتر است، این است که در برخی از بقعات استان چند امامزاده مدفون شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره کل اوقاف استان زنجان در امامزاده‌های استان زنجان به مناسبت‌های مختلف افزود: برنامه‌هایی که در امامزاده‌ها و بقاع استان زنجان اجرا می‌شود، به مناسبت ایام مختلف سال صورت می‌گیرد.

باقری با اشاره به اینکه سالانه در فصل بهار و روزهای آغازین سال برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود، افزود: همچنین در ایام تابستان نیز برنامه نشاط معنوی برای نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت دانش‌‌آموزان یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی آنها محسوب می‌شود، اضافه کرد: اداره کل اوقاف به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از ظرفیت امامزاده‌ها استفاده کرده و اقدام به برگزاری برنامه نشاط معنوی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای این برنامه با استقبال خوبی از سوی نوجوانان و دانش‌‌آموزان مواجه شده است، اضافه کرد: اجرای برنامه در جوار بقاع متبرکه و در فصول مختلف سال به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره کل اوقاف استان زنجان در ماه مبارک رمضان افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مجالس تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف است که در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول