اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش‌های اوقاف و امور خیریه اصفهان

موقوفه 30 میلیارد تومانی در اصفهان احیا شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: در حال حاضر موقوفه باغ مهدی خان به ارزش 300 میلیارد ریال واقع در خیابان بزرگمهر اصفهان احیا شده و سند این موقوفه نیز به نام اوقاف و امور خیریه به ثبت رسید.

موقوفه 30 میلیارد تومانی در اصفهان احیا شد

حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نهاد وقف همواره باید در میان مردم نهادینه شود، اظهار کرد: البته واقفان باید با شناسایی نیاز‌های موجود در سطح جامعه اموال خود را وقف کنند و امروزه مباحث درمانی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های موجود در جامعه امروز به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه طی روز‌های گذشته یک باب منزل مسکونی در خیابان فردوسی اصفهان به ارزش ریالی بالغ بر سه میلیارد ریال وقف بر درمانگاه شده است، ادامه داد: درآمد حاصل از این موقوفه باید برای هزینه‌های داور و درمان بیماران زیر پوشش بهزیستی و کمک به طلاب هزینه شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان تصریح کرد: این موقوفه و نیت‌های در نظر گرفته شده برای آن در دفترخانه رسمی ثبت اسناد و املاک نیز به ثبت رسیده و قبض و اقباض آن نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه نخست سال جاری موقوفه‌های بسیاری در سطح شهرستان اصفهان احیا شده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر موقوفه باغ مهدی خان به ارزش 300 میلیارد ریال واقع در خیابان بزرگمهر اصفهان احیا شده و سند این موقوفه نیز به نام اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

صادقی با اشاره به اینکه تمام موقوفه‌های موجود باید احیا شوند و درآمد‌های حاصل از آنها باید برای نیت‌های در نظر گرفته شده هزینه شود، تاکید کرد: عرصه مسکونی باغ مهدی خان موقوفه بوده است و قرارداد اجاره نیز برای این موقوفه در گذشته وجود داشته اما سندی برای آن موجود نبوده که اوقاف اصفهان با گرفتن سند برای این موقوفه آن را احیا کرده است.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول