اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

مازندران در موقوفه رتبه سوم کشوری دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: استان مازندران با دارا بودن موقوفات و بیش از 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشور را دارا است.

مازندران در موقوفه رتبه سوم کشوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گردهمایی بزرگ روحانیت این استان بیان داشت: استان مازندران با دارا بودن موقوفات و بیش از 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشور را دارا است و با دارا بودن بیش از یک هزار و 300 امامزاده رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مازندران با حضور امامزادگان در جهان به دیار علویان مشهور شد و در حقیقت پناهگان نوادگان ائمه معصومان بوده و این افتخار بسیار بزرگی است که نصیب ما مازندرانی‌ها شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: برای حفظ و احیای موقوفات و امامزادگان مبلغان بیشترین و مهم‌ترین وظیفه را در این امر دارند و اگر وقف گسترش پیدا کند و امامزادگان را سر و سامان دهند از این دو مقوله خدمات شایسته‌ای برای گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و هم حفظ باورهای معنوی برداشته خواهد شد.

سهرابی یادآور شد: مبلغان در خطابه‌ها و سخنرانی‌ها مردم را به وقف کردن، حساس بودن نسبت به موقوفات، معرفی و پرداخت حقوق وقف و همچنین برای ساماندهی امامزادگان و حضور در این اماکن تشویق کنند و اگر این سنت‌ها زنده بماند جامعه اسلامی از هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون می‌ماند.

این مسئول اذعان داشت: مبلغان شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را به امر وقف، موقوفات و امامزادگان اختصاص دهند و در این امر مردم را تشویق به این سنت حسنه و مشارکت در ساخت و ساز امامزادگان و حضور در این اماکن مذهبی کنند، زیرا حضرت علی(ع) از پیشگامان در امر وقف کردن بعد از رسول خدا(ص) بوده است.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول