اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان شهرستان همدان خبر داد

تشکیل شعبه ویژه‌ای برای برخورد با روزه‌خواری در ملأ عام

خبرگزاری فارس: معاون دادستان شهرستان همدان از تشکیل شعبه و قضات ویژه‌ای در راستای رسیدگی به پرونده‌های روزه‌خواری در ملأ عام در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تشکیل شعبه ویژه‌ای برای برخورد با روزه‌خواری در ملأ عام

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حسن بابایی پیش از ظهر امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان، با بیان اینکه طبق قانون مجازات اسلامی روزه‌خواری در انظار عمومی جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این ماه مبارک با افرادی که این مهم را رعایت نکنند برخورد جدی صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه حلول ماه مبارک رمضان در سطح شهر، تصریح کرد: مأموران نیروی انتظامی باید در امر برخورد با روزه‌خواران ابتدا باید تذکر لسانی داده و در صورتی که متخلفان در مقابل از این تذکر تمرد کردند قابل تعقیب بوده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

معاون دادستان شهرستان همدان با بیان اینکه در امر برخورد با روزه‌خواران باید جایگاه مسافران رعایت شود، متذکر شد: در این راستا باید تا حد امکان از بازداشت مسافران جلوگیری شود.

بابایی از تشکیل شعبه و قضات ویژه‌ای در راستای رسیدگی به پرونده‌های روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز با اشاره به تشکیل 51 هیئت امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد همدان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها 16 هیئت امر به معروف و نهی از منکر داشتیم.

علیرضا غلامی‌پاک با بیان اینکه تأکید در هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر ایجابی است، افزود: هدف ما بر این است که بر این اساس همه مردم در امر تداعی اصول و فروع دین همگام شوند.

در این جلسه اداراتی چون شهرداری (در راستای تزئین شهری)، تبلیغات اسلامی (در راستای اعزام مبلغ)، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و... در ماه رمضان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول