اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اماکن عمومی گیلان:

تظاهر به روزه‌خواری علنی جرم است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اماکن عمومی گیلان از آمادگی پلیس برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تظاهر به روزه‌خواری علنی جرم است.

تظاهر به روزه‌خواری علنی جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بهادریان ظهر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان به منظور اعلام آمادگی پلیس در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تظاهر به روزه‌خواری علنی مغایر با شرع مقدس اسلام و حقوق شهروندی بوده و جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده توسط عوامل گشت پلیس با جدیت و قاطعیت و بدون اغماض برابر مقررات قانونی با متخلف برخورد می‌شود.

وی درباره اقدام‌های پلیس در ماه مبارک رمضان افزود: به منظور ارائه خدمات و تسهیلات لازم برای مسافران تعدادی از واحدهای پذیرایی در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی شهرها و پایانه‌های حمل و نقل بار و مسافر پیش‌بینی شده که مجوزهای لازم از طرف نیروی انتظامی برای فعالیت آنها صادر شده است.

رئیس پلیس اماکن عمومی گیلان با اشاره به ضوابط و مقررات فعالیت این واحدها، گفت: واحدهای دارای مجوز فعالیت از سوی اداره‌های نظارت بر اماکن عمومی موظف به رعایت تمام ضوابط و مقررات وضع شده شامل استتار کامل واحد، ارائه خدمات صرفا به مسافران، عدم طبخ غذا در بیرون از واحد صنفی و عدم طبخ غذاهایی که موجب انتشار عطر و بو در محیط می‌شود، هستند.

وی تاکید کرد: در صورت تخلف در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برخورد با متخلف و تعطیلی واحد صنفی مربوطه اقدام می‌شود.

به گفته بهادریان، رستوران‌های مستقر در مراکز اقامتی نظیر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرها می‌توانند به ارائه خدمات مشروط و تنها به مسافران همان مراکز اقامتی با رعایت ضوابط مربوطه و هماهنگی نیروی انتظامی فعالیت کنند.

وی، درباره فعالیت باشگاه‌های ورزشی ابراز کرد: در زمینه مراکز ورزشی نیز طبق هماهنگی صورت گرفته با سازمان ورزش و جوانان مقرر شده بوفه‌های ارائه اغذیه در طول روز کاملا تعطیل شوند و مدیران نظارت جدی درباره جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری علنی در محیط باشگاه‌ها به عمل‌ آورند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان به نحوه  فعالیت برخی از اصناف اشاره کرد و یادآور شد: هیچ واحد پذیرایی شامل رستوران، اغذیه فروشی، قهوه‌سرا (کافی شاپ) چایخانه، آشپزخانه‌های طبخ غذا و موارد مشابه مجاز به انجام و ارائه خدمات از اذان صبح تا اذان مغرب بدون اخذ مجوز از اداره نظارت بر اماکن عمومی نیستند و در صورت مشاهده با واحد صنفی متخلف برابر مقررات برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان داریم مردم متدین و دین‌مدار گیلان مقید به رعایت موارد شرعی هستند و انتظار می‌رود آن تعداد اندک افرادی که طبق معاذیر شرعی امکان روزه گرفتن برایشان مقدور نیست و همچنین مسافران از تظاهر به روزه‌خواری علنی به هر صورتی جداً خودداری کنند.

بهادریان، متذکر شد: مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و ستاد خبری اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان به شماره 2183484 با کد رشت در تمام لحظات آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردم است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول