اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌‏فقیه در سپاه شاهرود:

غلبه بر مشکلات روحی و دنیوی از فواید روزه است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان شاهرود گفت: کارکرد اصلی روزه دست‏یابی به موفقیت و پیروزی و غلبه بر مشکلات روحی و معنوی و مادی و دنیوی انسان است.

غلبه بر مشکلات روحی و دنیوی از فواید روزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام حسین قرغی صبح امروز در جمع بسیجیان بازار شاهرود افزود: امام رضا(ع) در حدیثی در خصوص علت وجوب روزه می‏‌فرمایند «روزه واجب شد تا مردم رنج گرسنگی و تشنگی را بچشند و به نیازمندی خود در آخرت پی ببرند و روزه‌د‌ار بر اثر گرسنگی و تشنگی که به او می‌رسد خاشع و فروتن شود».

وی اظهار داشت: امام رضا(ع) به خوبی بیان می‌کنند که روزه باعث خشوع و فروتنی در افراد می‌شود و باعث می‌شود فقیر و غنی یکی شده و در پیشگاه پروردگار همسان باشند.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه انسان روزه‏‌دار صبر را در خود تقویت می‏‌کند، خاطرنشان کرد: انسان روزه‏‌دار صابر می‌شود و شهوت خود را کنترل می‌کند و این باعث کم شدن منکرات و افزایش آرامش روح و روان افراد شده و موجب افزایش محبت به یکدیگر در جامعه می‌شود.

قرغی کارکرد مهم روزه را تقوی عنوان کرد و افزود: وقتی انسان روزه می‌گیرد، تقوا خود به خود در وجود او نهادینه شده و در برابر گناهان ایستادگی کرده و خودکنترلی در او به وجود می‌آید.

وی افزود: از دیگر کارکردها و آثار روزه می‌توان به جلب رضایت و امدادهای خاص الهی اشاره کرد، چنانکه خداوند آن را در سوره بقره آیات 45 و 153 عنوان می‌کند و در سوره توبه آیه 112 نیز به دریافت بشارت‌های خاص الهی اشاره کرده است.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان شاهرود اظهار داشت: برای سپاس‏گزاری به درگاه خداوند و دستیابی به موفقیت و پیروزی و غلبه بر مشکلات روحی و معنوی و مادی و دنیوی و نیز تعظیم خداوند و ستایش وی می‌توان از روزه بهره گرفت و به این نتایج دست یافت.

وی تأکید کرد: روزه موجب آرامش روح و جسم انسان است و باعث حرکت او به سوی خوبی‌ها و دوری از گناهان می‌شود و چه زیباست در پایان این ماه مبارک همه پاک‌سیرت باشیم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول