اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فوق‌ تخصص غدد:

افراد دیابتیک بدون سحری روزه نگیرند

خبرگزاری فارس: فوق تخصص غدد بیمارستان هاجر شهرکرد گفت: بیماران دیابتیک با رعایت رژیم تغذیه مناسب در برنامه سحر و افطاری می‌توانند روزه بگیرند.

افراد دیابتیک بدون سحری روزه نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود میرحسینی ظهر امروز در کنفرانس روزه و مسائل پزشکی در شهرکرد با اشاره به تاثیر روزه‌داری بر بیماران دیابتی اظهار داشت: ماه رمضان ماه برکت، رحمت، مغفرت و آموزش و پرورش انسان است و فرد در این ماه خودسازی و پرورش روح و روانش را تمرین و تقویت می‌سازد.

وی با اشاره به تاثیر روزه بر بیماران دیابتی افزود: بیماران دیابتی چنانچه در مرحله ابتدایی بیماری باشند می‌توانند با کنترل تغذیه و فعالیت‌های روزانه خود به این فریضه‌ الهی عمل کنند.

میرحسینی ادامه داد: چنانچه افراد دیابتی الگوی تغذیه مناسبی را انتخاب نکنند علاوه ‌بر استفاده نکردن از اثرات مثبت حاصل از روزه‌داری ممکن است پنج تا هشت کیلوگرم اضافه وزن پیدا کنند.

فوق تخصص غدد بیمارستان هاجر شهرکرد با اشاره به نقش فعالیت‌های بدنی بر روند بهبود بیماران دیابتی گفت: اجرای فرائض دینی از جمله نمازهای پنج‌گانه خود می‌توانند به عنوان یک فعالیت برای افراد دیابتی روزه‌دار محسوب شود.

وی تصریح کرد: بیماران دیابتی بهتر است برای بهره‌گیری بیشتر از فیوضات این ماه در طول روز استراحت و فعالیت‌های ورزشی خود را به ساعات شب موکول کنند.

میرحسینی با اشاره به گروه بیمارانی که ممنوعیت روزه‌داری دارند، گفت: بیماران دیابتی تیپ یک از جمله این بیماران محسوب می‌شوند، چرا که روزه‌داری برای این دسته از افراد ممکن است خطراتی از جمله خطر آسیب کلیوی ایجاد کند.

وی ادامه داد: افراد مسن، افراد لاغر، زنان حامله و مادران شیرده، بیماران دیابتی که سه ماه از مدت زمان بیماری این افراد گذشته، بیمارانی که در ماه رمضان سال گذشته دیابت کنترل شده داشتند ولی این تعادل برهم خورده است و بیماران تحت درمان دارویی از دیگر افرادی هستند که ممنوعیت روزه‌داری دارند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتیک می‌توانند با رعایت رژیم تغذیه مناسب و تنظیم برنامه انسولین روزانه خود به دو زمان سحر و افطار با نظر پزشک معالج بدون مشکل روزه بگیرند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول