اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

شاکله تربیتی طلاب تنها محدود به تبیین نماز و روزه نشود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز در حوزه‌های علمیه شاکله تربیتی طلاب این است که در دین تنها به نماز و روزه پرداخته می‌شود در حالی که در دین باید همه حقایق عالم به مردم آگاهی داده شود.

شاکله تربیتی طلاب تنها محدود به تبیین نماز و روزه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در نشست مشترک هم‌اندیشی ائمه جماعات با مدیران منابع طبیعی استان همدان با اشاره به بزرگی و عظمت خلقت انسان در بین سایر مخلوقات اظهار کرد: خداوند در بین مخلوقات خود انسان را چقدر بزرگ آفریده است که هر آنچه در کره زمین خلق شده است، به خاطر این مخلوق گمارده شده است.

وی تصریح کرد: انسان با این همه ارزشی که خداوند برای او قائل شده است باید در استفاده آن، قوانین شرعی را به کار گرفته و نباید آن را تخریب کند و این قانون باید به صورت فطری مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه انسان‌ها با عدم توجه به نعمت‌های الهی کفران نعمت می‌کنند، افزود: یکی از دلایل جفای انسان‌ها به نعمت‌های خدادادی عدم آگاهی‌سازی مردم به فرهنگ توجه و استفاده بهینه از نعمات است که باید این امر مورد تأکید قرار گیرد.

وی بیان داشت: یکی از ضعف‌های روحانیت این است که از دین تنها به نماز، روزه، زکات، حج و ... پرداخته‌اند در صورتی که دین تنها پرداختن به این امور نیست بلکه باید در همه زمینه‌ها آگاهی داده شود چرا که در قرآن به همه امور اشاره شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه‌های علمیه شاکله تربیتی طلاب این است که در دین تنها به نماز و روزه و احکام شرعی پرداخته می‌شود در حالی که در دین باید همه حقایق عالم به مردم آگاهی داده شود.

وی تأکید کرد: ما در برابر خداوند مسئول هستیم که وجب به وجب خاک و وحوش را حفظ و نگهداری کنیم و در این راستا مسئول هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: ما انسان‌ها باید دنی غریب خداوند را در سطح وسیع ببینیم تا بتوانیم آن را در سطح وسیع‌تری نیز ارائه دهیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: همه کارها برای هر چه بهتر انجام شدن باید به فرهنگ تبدیل شوند و این امر انتظاری بیش نیست که هر دستگاهی باید به نحو احسن همکاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نجفی‌زاده با مهم دانستن نقش علما در تبیین همه مبانی دین ابراز داشت: علما به عنوان تاثیرگذارترین افراد در جامعه در فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از طبیعت و منابع طبیعی نقش مهمی دارند، چرا که روحانیان در همه امور مورد قبول مردم هستند.

وی روحانیان را دارای کلام نافذی در اشاعه فرهنگ‌های دینی دانست و افزود: روحانیان با تفسیر روایات و احادیث به مردم می‌توانند مانع از بین رفتن منابع طبیعی شوند که امیدواریم به این امر اهتمام ورزند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول