اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

نیروی انتظامی با روزه‌خواری علنی برخورد کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: روزه‌خواری علنی دهن‌کجی به نظام است و تمام مردم به ویژه نیروهای انتظامی و بسیج باید در این راستا تذکر دهند و در مرحله بعدی فرد مجرم را به محاکم قضایی معرفی کنند.

نیروی انتظامی با روزه‌خواری علنی برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: 150 گروه از ایران ماه را استهلال کردند و نتوانستند آن را ببینند و فردا به طور یقین روز نخست ماه مبارک رمضان است.

این مسئول با بیان اینکه ماه رمضان نزد خداوند از بهترین‌ ماه‌هاست، افزود: مردم در این ماه به مهمانی خداوند دعوت می‌شوند و شایستگی تکریم پیدا می‌کنند.

خطیب جمعه رشت، خواب مومنان در ماه مبارک رمضان را عبادت دانست و ابراز داشت: خدا را با نیت‌ها درست و صادق بخوانید و با دل‌های پاک از خداوند ثواب روزه بگیرید.

وی، با اشاره به اینکه پیشوایان دین احترام ویژه به قرآن داشتند، افزود: رمضان ماه ریاضت است و در این ماه بزرگان خانواده باید احترام شوند و مردم قرآن را در خانه‌ها بسته نگه‌ ندارند.

قربانی، صله رحم در ماه مبارک رمضان را مهم خواند و گفت: صله رحم عمر را زیاد و مرگ ناگهانی را از انسان دور می‌کند.

این مسئول دوری زبان از حرف‌های ناسزا در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و به بانوان توصیه کرد در تمام ایام ماه رمضان عفاف و حجاب را رعایت کنند و چشم‌های نامحرمان در حال روزه پوشانده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مسئولان برای تهیه مایحتاج عمومی مردم تلاش کنند، خاطرنشان کرد: در محاصره اقتصادی قرار داریم و کمبودهایی وجود دارد و دشمن می‌خواهد مردم را علیه نظام بشوراند، اما مردم با تمام وجود از نظام اسلامی حمایت می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه ملت ایران همه چیز خود را برای خداوند داده، یادآور شد: ملت در تحریم‌ها پایداری می‌کند و از آرمان‌های خود دست نمی‌کشد تا پیروزی بر کفر جهانی حاکم شود.

قربانی، از مسئولان خواست مراقب باشند و از ایجاد بازار سیاه جلوگیری کنند و توجه بیشتری به اقلام مورد نیاز مردم داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مساجد نباید در ماه رمضان خالی بماند، ابراز داشت: مردم عالمان را در مساجد دعوت کنند و مسجدها را تنها نگذارند.

خطیب جمعه رشت، به سالروز انتصاب نخستین امام جمعه در تهران اشاره کرد و متذکر شد: اکنون 600 نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود و این امر از ویژگی‌های جمهوری اسلامی است.

وی، در ادامه با تسلیت درگذشت حسن امیدزاده معلم فداکار گیلان که 14 سال قبل 27 دانش‌آموز را از چنگال آتش نجات داد و خود گرفتار بیش از 70 درصد سوختگی شده بود، افزود: مردم گیلان همواره ایثارگر و از خود گذشته هستند.

قربانی، با اشاره به اینکه استکبار جهانی اسلام‌ستیزی را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: استکبار مسلمانان کشورهای مختلف را به شهادت می‌رسانند.

این مسئول به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و خواستار برخورد نیروی انتظامی و بسیج با روزه‌خواری علنی شد و اذعان داشت: روزه‌خواری علنی دهن‌کجی به نظام است و تمام مردم به ویژه نیروی انتظامی و بسیج باید در این راستا تذکر دهند و در مرحله بعدی به فرد مجرم را به محاکم قضایی تحویل دهند.

در پایان نماز جمعه مردم رشت در اعتراض به کشتار مسلمانان در میانمار تجمع کردند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول