اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب‌های ماه مبارک رمضان

یک میلیون روزه‌دار در حرم مطهر رضوی اطعام می‎‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: در شب‌های ماه مبارک رمضان امسال یک میلیون روزه‌دار در حرم مطهر رضوی اطعام می‎‌شوند.

یک میلیون روزه‌دار در حرم مطهر رضوی اطعام می‎‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد یوسفی ظهر امروز در نشست خبری که در محل نمایشگاه‎های آستانقدس رضوی برگزار شد در خصوص برنامه‎های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه برنامه‎های گسترده قرآنی با رویکرد بهره‎مندی از جلوه‎های بیداری بخش قرآن در حرم مطهر رضوی برگزار می‏شود.

وی افزود: در بهار قرآن سخن و نقش قرآن در زندگی در اولویت است و روزانه نزدیک به 10 برنامه قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار می‎شود که بخشی از آن توسط صدا و سمیا پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باشکوه‌ترین محافل ترتیل قرآن در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود و در آنها سعی شده است از بهترین اساتید برجسته قرآنی کشور استفاده شود و با تشکیل حلقه‎های منسجم قرآنی همه روزه محافل ترتیل قرآن در این صحن برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با برنامه‎های قرآنی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: هر روز از ساعت 5 الی 6 صبح یک جزء از قرآن در صحن گوهرشاد ترتیل می‎شود که این مراسم از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش خواهد ‏شد، همچنین برنامه‎ای با عنوان میهمانی خدا همه روزه برای نوجوانان برگزار می‎شود که شامل ترتیل قرآن است؛ این برنامه هر روز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

وی افزود: هر روز از ساعت 9 الی 12 محفل انس با قرآن در جوار عترت ویژه بانوان با حضور اساتید برجسته قرآنی و علوم اسلامی در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‎شود همچنین همه روزه از ساعت 10:30 تا 11:30 نیز در رواق امام خمینی (ره) ترتیل خوانی قرآنی برگزار می‎شود که این مراسم همه روزه از شبکه قرآن پخش می‎شود.

وی ادامه داد: مراسم ترتیل‌خوانی در ایوان مقصوره در ساعت 18 تا 19 و 22:30 تا 24 با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

یوسفی با اشاره به برگزاری ج‍نگ قرآنی برای نوجوانان تصریح کرد: شب‎های جمعه هر هفته از ساعت 21:30 الی 22:30 جنگ قرآنی در دارالقرآن کریم برگزار می‎شود ضمن اینکه محفل قرائت و آموزش قرآن ویژه کودکان نیز جمعه شب‎ها از ساعت21 تا 22:30 برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: ما روزانه 10 برنامه قرآنی خواهیم داشت و از 140 استاد در حوزه ترتیل و قرائت قرآن برای خواهران و برادران دعوت شده است و ما پیش بینی حضور بیش از 500 هزار نفر را در برنامه‏های قرآنی خود کرده‎ایم.

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در ارتباط با برنامه‎های حوزه تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سلسله نشست‎ها و جلسات سخنرانی، جلسات تفسیر قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، جلسات توجه به سیره معصومین و قرائت زیارات و ادعیه در این حوزه برنامه‎ریزی شده است که در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

یوسفی با اشاره به برنامه‎های آستان قدس رضوی در شب‎های قدر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‎های ویژه ما برای ماه مبارک رمضان برنامه‎های شب‎های قدر است و امسال سعی شده است برنامه‎ها به گونه‎ای طراحی شوند که زائران و مجاوران بیشترین بهره معنوی را از این مراسم ببرند.

وی افزود: برنامه‎های این شب‎ها به صورت زنده از شبکه‎های سیما پخش می‌شود که بر اساس برنامه‎ریزی صورت گرفته 40 دقیقه پس از افطار برنامه‎ها با قرائت قرآن آغاز خواهد شد علاوه بر این برای بهرمندی بیشتر مردم پیش‌بینی افزوده شدن 400 هزار جلد قرآن و کتب ادعیه به کتب داخل حرم مطهر شده است.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای زائرین غیر ایرانی از ویژگی‎های برنامه‎های امسال آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان است، تاکید کرد: در رواق‎های کوثر، غدیر و دارالرحمه برنامه‎های تخصصی برای زائرین غیر ایرانی که عمدتاً عرب زبان، اردو زبان و آذری زبان هستند برگزار می‌شود که شامل جلسات ترتیل قرآن، پرسش و پاسخ دینی، سخنرانی و بیان احکام و تلاوت قرآن است.

وی افزود: کلاس‎های مختلفی با رویکرد پاسخگویی به نیازهای روزمره یک زائر برای زائرین غیرایرانی تدارک دیده شده است.

یوسفی با اشاره به برنامه اکرام رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی بزرگترین طرح اکرام و اطعام میهمانان ماه رمضان را دارد به نحوی که امسال یک میلیون نفر در حرم مطهر رضوی اطعام می‎شوند و این علاوه بر میهمانانی است که در میهمانسرای حضرت رضا(ع) اطعام می‎شوند.

وی افزود: تمام مساجد شهر شناسایی شده‏اند و 50 گروه هر روز در بین نمازهای ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا دعوتنامه‌های این طرح را در میان نمازگذاران توزیع می‎کنند و نزدیک به یک‌هزار خدمه افتخاری برای این طرح آماده شده‎اند.

وی ادامه داد: ما هر شب میزبان 12 هزار نفر در سفره‎های اطعام هستیم و هر شب بیش از 20 هزار نفر در بین نماز مغرب و عشا با پک ویژه افطار در تمام صحن‎ها پذیرایی می‎شوند.

وی از حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه‎های قرآن مشهد و تهران خبر داد و افزود: در نیمه ماه مبارک رمضان نمایشگاه تخصصی قرآن در مرکز نمایشگاه‎های آستانقدس رضوی با نگاه ویژه به هنرهای  کارگاهی قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول