اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شاهرود:

نماز خواندن شرط تحقق روزه نیست / روزه گرفتن واقعی ترک مجموعه‏ گناهان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان شاهرود گفت: نماز خواندن شرط تحقق روزه نیست و روزه گرفتن با ترک مجموعه‏ گناهان تحقق می‏‌یابد.

نماز خواندن شرط تحقق روزه نیست / روزه گرفتن واقعی ترک مجموعه‏ گناهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام حسین قرغی در گردهمایی فصلی فرماندهان و مسئولان تربیت و آموزش بسیج مساجد و محلات شاهرود اظهار داشت: برای دستیابی به تقوای کامل، روش‏‌های مختلفی بیان شده که یکی از مهم‏‌ترین آنها تمرین روزه است.

وی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید خودمان را برای میهمانی خدا آماده کنیم و از لحظه لحظه این فرصتی که خداوند در این ماه قرار داده و حتی نفس کشیدن در آن که ارزش و پاداش دارد، به خوبی استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان شاهرود افزود: برای دستیابی به تقوای کامل، روش‏‌های مختلفی در آموزه‏‌های وحیانی بیان شده که یکی از مهم‏‌ترین آنها، تمرین روزه است و روزه از نظر ساختاری ترک اموری مانند خوردن، آشامیدن، گناه و مانند آن محسوب می‏‌شود.

قرغی افزود: در حقیقت خداوند از انسان‏‌ها می‏‌خواهد تا در یک ماه، تمرین پرهیزگاری کنند و بر ترک مجموعه‏‌ای از اعمال اهتمام ورزند و از این رو، نماز خواندن شرط تحقق روزه نیست و روزه گرفتن با ترک مجموعه‏‌های بیان شده تحقق می‏‌یابد.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه شهرستان شاهرود، تقوا را علت اصلی روزه بیان کرد و افزود: خداوند در بیان علت و انگیزه وجوب روزه بر انسان‏‌ها در همه شرایع وحیانی به تقوا اشاره می‏‌کند و در آیه 183 سوره بقره می‏‌فرماید که "خداوند به عنوان قانون بر شما روزه را نگاشت و حکم کرد، چنان که بر کسانی که پیش از شما بودند این حکم نوشته شده تا شاید شما تقوا پیشه کنید".

وی تصریح کرد: در این آیه به صراحت بیان شده است که هدف از روزه دستیابی روزه‏‌داران به تقواست و به‏‌کارگیری واژه "لعل" به این علت است که روزه به معنای تقوا نیست، بلکه تمرین تقوایابی است و بر این اساس است که فعل "تتقون" آورده شده است؛ زیرا اگر روزه مساوی با تقوا بود نیازی نبود که واژه "لعل و فعل تتقون" به کار رود، که اگر روزه همان تقوا بود و شخص با انجام آن متقی می‏‌شد.

غرقی گفت: با توجه به این مطالب می‏‌توان به صراحت بیان داشت که انگیزه وجوب روزه از سوی خداوند تمرین تقوا از سوی روزه‏‌داران است تا بتوانند در امور مهم دیگری به ویژه در عمل برای دستیابی به متاعی دنیوی، خیانتی را مرتکب نشوند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول