اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

سازمان‌ ملل متحد با سکوت در مقابل کشتار مسلمانان میانمار محکوم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر ضمن مجکوم‌کردن جنایات هولناک در کشور میانمار از سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی خواست که سکوت مرگبار خود را شکسته و اجازه ندهند این جنایات ادامه پیدا کند.

سازمان‌ ملل متحد با سکوت در مقابل کشتار مسلمانان میانمار محکوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ابهر با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: مهم‌ترین و بزرگترین مانعی که بر سر راه انسان سالک قرار دارد، تعلق به دنیاست تا دل غبارروبی نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر ثروتمندی از راه حلال ثروت کسب نکند و در فکر احتکار و تکاثر مال خود باشد چنین شخصی یقینا به مراحل اخلاقی نمی‌رسد، ادامه داد: این شخص هرگز به کوثر راه ندارد و اگر مسئولی در حوزه ریاست خود در فکر ریاست ارباب و رعیتی باشد و در فکر خدمت و حل مشکل مردم نباشد همین میز، او را جهنمی خواهد کرد.

امام جمعه ابهر افزود: اگر عالمی نیز به گفته‌ها و دانسته‌های خود عمل نکند فردای قیامت در بدترین جای جهنم خواهد بود، چرا که مسئولیت علمای دین در برابر مردم بسیار سنگین است.

وی در ادامه با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و با بیان حدیثی از رسول گرامی اسلام افزود: بهشت از اول تا پایان هر سال برای ورود ماه مبارک رمضان آراسته و تزیین می‌شود و آنگاه که شب اول ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد، نسیمی از زیر عرش الهی وزیدن می‌کند که در اثر وزش این نسیم برگ درختان و کوبه درهای بهشتی به صدا درمی‌آید و آهنگی شنیده می‌شود که هرگز کسی بهتر از آن را نشنیده است.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن با تمام قوا به جنگ اسلام آمده و شیعه وسنی برای او فرقی ندارد، اظهار داشت: رژیم‌های نژادپرست آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز اشتهای سیری‌ناپذیر خود را برای تسلط بر کشورها و ممالک اسلامی از دست نداده‌اند.

وی با بیان اینکه برای دشمنان بسیار سخت است که ببینند انقلاب اسلامی از ایران صادر شده و بر قلب بلاد کفر راه رفته است، تصریح کرد: آنها چشم دیدن این همه پیشرفت‌ و استقلال کشورمان را ندارند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه دشمنان چشم دیدن جوانان متفکر، متدین و دانشمند ما را ندارند و برای همین خود را به آب و آتش می‌زنند تا بر این اوضاع مسلط شوند، ادامه داد: لذا هر روز بهانه‌ای پیدا می‌کنند، روزی دست به کشتار مسلمانان در بوسنی و روزی در افغانستان، عراق، بحرین، غزه، فلسطین و امروز در سوریه دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

وی ضمن محکوم‌کردن کشتار مسلمانان در کشور میانمار در طی روزهای اخیر گفت: جنایات وحشتناکی که در کشور میانمار رخ داده باعث کشته و زخمی شدن تعداد کثیری از مسلمانان اعم از کودکان، زنان و مردان و همچنین تخریب مساجد و خانه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با محکوم کردن سکوت مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل در مقابل کشتار مسلمانان در میانمار گفت: متاسفانه این اقدامات وحشیانه با سکوت جوامع بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر مواجه شده و آمارهای غیررسمی حکایت از آن دارد که در این مدت هزاران مسلمان در میانمار قتل عام شده‌اند.

وی افزود: از مسئولان نیز می‌خواهیم مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به حکومت میانمار اعلام کرده و صدای مظلومیت مسلمانان مظلوم آن کشور را به گوش جهانیان برسانند.

وی در پایان از وضع نابسامان بازار، ابراز گله کرد و از مسئولان خواست دست‌های خیانتکار را قطع کنند تا مردم با آرامش به استقبال ماه مبارک رمضان بروند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول