اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

قرآن کریم محور وحدت مسلمانان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید در قم گفت: ‌‌قرآن کتاب علم، ایمان، صلح، آداب و اخلاق است و باید مایه وحدت مسلمین باشد، امروز اگر ما به وحدت نیاز داریم، باید قرآن کریم را محور قرار دهیم.

قرآن کریم محور وحدت مسلمانان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در سخنانی ضمن تاکید بر‌ برگزاری موفق بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد اظهار داشت: این مسابقات عظیم‌ترین مسابقات جهانی قرآن کریم و افتخاری بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است.

‌وی با اشاره به اینکه در این مسابقات قاریانی از 68 کشور جهان حضور یافته‌اند، افزود: به کوری چشم کسانی که قرآن را احمقانه سوزانده و گمان کردند قرآن کریم به فراموشی سپرده می‌شود، حضور این تعداد قاری و حافظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات، توجه جهانیان را بیش از پیش به ساحت مقدس کتاب الهی رهنمون ساخته است.

مکارم‌شیرازی در ادامه به سخنان حضرت علی(ع) درباره قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) در ‌ارتباط‌ با کتاب آسمانی مسلمانان بسیار سخن گفته‌اند و اگر سخنان ایشان را در این‌باره جمع‌آوری کنیم، یک کتاب مفصل خواهد شد.

وی افزود: از بیانات ایشان است که «جمعیتی که قرآن دارند، همه چیز دارند و جمعیتی که قرآن ندارند، هیچ چیز ندارند» و نیز «هر کسی در کنار قرآن می‌نشیند و بر‌می‌خیزد، یا چیزی به او افزوده و یا چیزی کم می‌شود، آنچه به او افزوده می‌شود، نور هدایت است و آنچه کم می‌شود، جهل و نادانی و نابینایی است.»

مکارم‌شیرازی تصریح کرد: این پیام مولی‌الموحدین درسی برای همه ماست و لذا نباید مجلسی از قرآن کریم باشد که در آن چیزی بر ما اضافه نشود و اگر چنین مجلسی بود، معلوم است که امیرالمؤمنین‌پسند نیست.

وی با اشاره به سخنان دیگری از حضرت علی(ع)‌ ‌گفت: قرآن، بهار دل‌هاست و قرآن سرچشمه علوم و دانش‌هاست، آنچه قلب زنگارزده را صیقل می‌بخشد قرآن کریم است.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیّع افزود: دشمنان بنشینند و نقشه‌ها بکشند، اما به کوری چشم آنها، قرآن کریم در عالم پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ما چهار مسئولیت نسبت به این کتاب آسمانی داریم و باید در زمینه قرائت، فهم، عمل به آن و نشر قرآن کریم تلاش کنیم.

مکارم‌شیرازی در ادامه این مراسم طی سخنانی خطاب به مهمانان خارجی عرب‌زبان، سخنانی را به زبان عربی بیان داشت و گفت: شما افتخار اسلام هستید، زیرا خادمان کتاب الهی محسوب می‌شوید.

وی اظهار کرد: قرآن کتابی است که اگر انس و جن گردهم بیایند، نمی‌توانند مانند آن را بیاورند، قرآن کتاب علم، ایمان، صلح، آداب و اخلاق است و باید مایه وحدت مسلمین باشد، امروز اگر ما به وحدت نیاز داریم، باید قرآن کریم را محور قرار دهیم.

در ادامه این مراسم نورانی و پرفیض، استاد مصری دکتر احمد احمدنعینع، به تلاوت آیاتی چند از کلام الهی پرداخت و نوای ربانی کلام وحی در سراسر حرم مطهر طنین‌انداز شد.

در ابتدای این مراسم «عزت‌السید راشد» از کشور مصر و نفر دوم رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت پرداخت و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از چگونگی برگزاری این دوره از مسابقات ارائه داد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول