اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

مسجد باعظمت‌ترین پایگاه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: مسجد از صدر اسلام به عنوان مهم‌ترین و باعظمت‌ترین پایگاه یک انسان مسلمان است.

مسجد باعظمت‌ترین پایگاه مسلمانان است

حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: غبارروبی مساجد یکی از برنامه‌های ویژه دهه پایانی ماه شعبان بوده که به منظور آماده‌سازی برای ورود به ماه عبادت و بندگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ماه رمضان گفت: ماه رمضان گرد و غبارهای روزمره را از دل‌های مؤمنان می‌زداید تا بندگان صالح با دلی پاک و قلبی مملو از عشق به ملاقات خدا بروند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم خاطر نشان کرد: ماه رمضان زنگارهای دل را از بین می‌برد و می‌توانیم خود را با قلبی پاک در محضر باری تعالی مشاهده کرده و در نهایت خواسته‌های ما به منصه ظهور برسد.

وی با بیان اینکه مسجد، معبد و محل عبادت مسلمان است گفت: ماه رمضان ماه خداست و مساجد پناهگاه خدا محسوب می‌شود و برای دستیابی به آرامش به این مکان مقدس نیازمند هستیم.

احسانی خاطر نشان کرد: بندگان برخی اوقات در طول سال از دستورات الهی سرپیچی کرده و در نهایت به دنبال پناهگاهی هستند تا خود را به درگاه پروردگار برسانند.

وی عنوان داشت: تنها در مساجد به عنوان مأمن و پناهگاه، انسان‌ها خود را از عذاب‌های روحی در دنیا و آخرت رها کرده و می‌توانند با آغوشی باز به پیشگاه خداوند بروند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام به عنوان مهم‌ترین و باعظمت‌ترین پایگاه مسلمانان است یادآور شد: مسجد بهترین محل تسویه دل و قلب از زنگارها بوده، بنابراین بهترین پناهگاه برای هر انسان مؤمن و با خدا است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که بخواهند تطهیر و پاک شوند باید به مساجد رفته و در برنامه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی و خدماتی این مکان مقدس مشارکت داشته باشند.

احسانی با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه برای قرب خداوند است عنوان داشت: لازم است مساجد به عنوان حیاتی‌ترین اماکن برای برطرف کردن مسائل اجتماعی رونق بیشتری پیدا کنند.

وی به منشأگیری انقلاب از مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد امروز از مهم‌ترین پایگاه‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم یادآور شد: اقداماتی مانند عطرآگینی، نظافت مساجد و برخورد مسئولان امور مساجد هر اندازه در مساجد بهتر شود، جوانان ارادت و علاقه بیشتری نسبت به مساجد پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول