اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

نسل‌کشی مردم مسلمان میانمار هولناک‌ترین جنایت بشری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نسل‌کشی مردم مسلمان میانمار هولناک‌ترین جنایت بشری است.

نسل‌کشی مردم مسلمان میانمار هولناک‌ترین جنایت بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌السلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: قتل عام و نسل کشی مسلمانان میانمار توسط دولت جنایتکار و بودائیان افراطی یکی از هولناک‌ترین جنایات ضدبشری است که در طول قرن‌ها بشر شاهد آن بوده است.

وی ادامه داد: این کشتار هدفمند در مقابل تماشاچیان بین‌المللی، سازمان‌های عریض و طویل جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی و مذهبی صورت می‌گیرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: کشتن و سوزاندن بیش از 52 هزار مرد، زن و کودک میانماری و آواره کردن صدها هزار نفر دیگر و ویران کردن صدها مسجد و هزاران خانه قطعا با چراغ سبز نظام سلطه و سکوت معنادار و مرگبار سازمان ملل متحد و مدعیان و متولیان حقوق بشر جهانی انجام گرفته است.

لطفی تصریح کرد: کشورهای غربی و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی نسبت به جنایات گسترده توجهی ندارند و رسانه‌های غربی نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بدتر از این کنگره آمریکا به کسی که در برابر کشتار فجیع و نسل‌کشی مسلمانان میانمار سکوت کرده است، مدال افتخار اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: البته اعطای جایزه نوبل و مدال کنگره آمریکا به جنایتکاران و آدم‌کشان رژیم صهیونیستی در اوج جنگ 33 روزه و کشتار هزاران زن و مرد لبنانی و فلسطینی سابقه دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این رویداد حاکی از این واقعیت است که همه سازمان‌های حقوق بشر و مدعیان دموکراسی در جهان ساخته و پرداخته دست سران رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 26 تیر سال 1359 سالروز آغاز به کار شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان قانون اساسی یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین نهادهای قانونی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان قانون اساسی در طول سه دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران کارنامه درخشانی را ارائه کرده است.

وی در پایان با اشاره به ورود به ماه مبارک رمضان گفت: همه باید نسبت به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تلاش کنیم، مسافر بودن و بیمار بودن مجوزی برای تظاهر به روزه‌داری ‌نیست اما روزه‌خواری در ملاء عام جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موظف به برخورد با این نوع جرائم است.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول