اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

زندگی سکولار در بین مسلمانان جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم سکولار زندگی کنیم و عرصه‌های مدیریت اجتماعی را از دین خارج فرض کنیم.

زندگی سکولار در بین مسلمانان جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره طرح معرفت که در سالن آمفی تئاتر هتل پارس برگزار شد‌، اظهار کرد: به رسمیت شناختن هر نظام مدیریتی به جز خداوند با اسلام و ایمان منافات دارد.

علم‌الهدی گفت: طبق آیات قران کریم پذیرفتن هر نظام حکومتی جز حکومت خداوند در واقع همان طاغوت و عین کفر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر فردی بخواهد وجوه قدسی را در زندگی خود جاری کند در حالی که در یک جامعه با خواص حیوانی زندگی می‌کند و قدسیت زندگی خود را کامل درک نمی‌کند، ادامه داد: انسان‌ها نمی‌توانند در یک جامعه لائیک آدم‌های خوبی باشند.

علم‌الهدی در ادامه تجلی زندگی قدسی را بیشتر در گروی یک زندگی جمعی دانست و اظهار کرد: حتماً لازم است که از یک مدیریت قدسی در زندگی اجتماعی خود اطاعت داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند جزء محکومیت در برابر مدیریت اجتماعی خود چاره دیگری ندارند، خاطر نشان کرد: این برخورد با نظام اجتماعی با مبانی دین سازگاری ندارد.

امام جمعه مشهد در این راستا ادامه داد: به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم سکولار زندگی کنیم و عرصه‌های مدیریت اجتماعی را از دین خارج فرض کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه امیال باطنی که در فطرت خدادادی ما وجود دارد و یک زندگی رضایت‌مندانه را مطالبه می‌کند، تاکید کرد: ارضای این امیال در بستر جامعه‌ای امکان‌پذیر است که در آن هم از مدیریت قدسی و هم از پیوندهای ارتباطی قدسی استفاده شود.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های بالای فکری و علمی اساتید این مسائل را در عمق باور معنوی اساتید حاصل کرد تا بتوان آن را در جامعه نهادینه کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول