اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دستگیری «شیخ‌ نمر» آتش خشم مسلمانان عربستان را شعله‌ور کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: دستگیری «شیخ‌ نمر» آتش خشم مسلمانان و به ویژه شیعیان مظلوم عربستان را شعله‌ور کرده است.

دستگیری «شیخ‌ نمر» آتش خشم مسلمانان عربستان را شعله‌ور کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه تقوا پیشه کنید و از واجبات پیروی و از محرمات دوری کنید، اظهار داشت: طبق خطبه امام علی(ع) بهترین سفارش به فرزندانشان سفارش تقوای الهی و بهترین عاقبت به خیری از دیدگاه ایشان نزد خدا، با تقوا و خداترس بودن انسان تا لحظه مرگ است.

 

وی افزود: پیامبر اسلام ضمن بر حذرداشتن مردم از گناه، کسانی را مورد لعن قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کسانی که بیعت خود را با امام خود بشکنند، کسانی مانع کار خیر دیگران شوند، کسانی که خود را مانند جنس مخالفشان در می‌آورند و هم‌ شکل آنها می‌شوند اشاره کرد.

عسکری با اشاره به افرادی که خودشان را مانند جنس مخالفشان در می‌آورند، گفت: در جامعه ما این مشکل بسیار به چشم می‌خورند که من از سازمان صدا و سیمای کشور گله‌مندم که چرا فیلم‌های خارجی و داخلی را پخش می‌کند که این فرهنگ غلط و این نوع پوشش را تبلیغ می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: منابع طبیعی و خدادادی روی زمین طبق گفته خداوند مانند مادر انسان‌ها است با این تفاوت که شما یک بار از مادر خود متولد می‌شوید اما از زمین دو بار، که بحث در این موضوع نشان‌دهنده جامعیت دین اسلام است.

عسکری با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، خاطرنشان کرد: برای کسانی که مقدور است بهتر است به استقبال این ماه بروند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه روز یکشنبه 25 تیرماه به عنوان روز ملی بهزیستی نامگذاری شده است، بیان داشت: این نهاد ارزشمند در راستای کمک به زنان و فرزندان بی‌سر‌پرست‌ و معلولان جسمی و حرکتی کمک‌های شایانی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه بیمه‌های تأمین اجتماعی از پیشرفت و آمار خوبی برخورداریم، اظهار داشت: مردم باید از پرداخت حق بیمه‌های خود فرار نکنند که این به ضرر خود آنها است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا سازمان تأمین اجتماعی شهرستان جیرفت بیش از 840 میلیون ریال به افراد مستمری‌بگیر در زمینه فوتی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه گفت: یکی از ارکان مهم این کشور شورای نگهبان است که وظایفی از جمله تفسیر قانون اساسی، تعیین صلاحیت انتخابات، کاندیداها و ... را بر عهده دارد.

امام جمعه جیرفت ضمن تقدیر از اقدامات انقلابی رئیس جمهور مصر بیان داشت: از جمله این اقدامات بازگشایی گذرگاه رفح، تأمین سوخت نیروگاه‌های نوار غزه، اعلام تجدید‌نظر به پیمان کمپ دیوید، لغو دستور شورای نظامی و دادگاه قانون اساسی این کشور است. 

عسکری با بیان اینکه مردم مظلوم شرق عربستان که عمدتا شیعه مذهب هستند امروز مورد تهاجم نیروهای مستکبر آل‌سعود قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: دستگیری «شیخ‌ نمر» آتش خشم این مردم که در منطقه‌ای قرار گرفته‌اند که 80 درصد نفت عربستان در آن قرار دارد را شعله‌ور کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم مظلوم این منطقه از امکانات اولیه انسانی و استخدام‌های دولتی به دلیل مذهب خود محروم هستند.

عسکری عنوان کرد: این خیزش‌ها موجب ترس آل‌سعود و سازمان سیا امریکا شده است که در تحرکات اخیر آنها احساس می‌شود.

انتهای پیام/ر10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول