اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

دشمنان به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر قزوین گفت: دشمنان به دنبال ایجاد خاورمیانه‌ای جدید در راستای اهدافشان هستند.

دشمنان به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه به دنبال آن هستند که میان فرقه‌های مختلف اختلاف ایجاد کرده و از اختلاف آن‌ها سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: دشمنان سعی دارند این اختلافات را نیز در سوریه بین مسلمانان ایجاد کرده تا زمینه فتنه بزرگی برای اسلام و مسلمانان شود که مسلمانان بیدار جهان باید در مقابل این نقشه‌های دشمنان بایستند.

امام جمعه شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: شنبه 31 تیر ماه، اول روز ماه مبارک رمضان است، ماهی که پر از رحمت، مغفرت و توبه بوده که نتیجه آن باید تقوا شود.

باریک‌بین اضافه کرد: در دیگر ماه‌ها برخی کارها مانند دروغ و غیبت بر انسان حرام است که در ماه مبارک رمضان علاوه بر این‌ها باید از انجام 10 چیز دیگر که سبب باطل شدن روزه می‌شود، اجتناب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در این ماه می‌خواهد ثواب ببرد، باید از تمامی گناهان اجتناب بورزد و تقوا شرط اصلی قبولی روزه است.

امام جمعه شهر قزوین اضافه کرد: تقوا آن چیزی است که انسان می‌داند حرام است و از آن اجتناب می‌کند، اما ورع آن چیزی به حساب‌ می‌آیند که انسان احتمال می‌دهد حرام یا حلال باشد و از آن اجتناب می‌ورزد.

باریک‌بین با بیان اینکه نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی برگزار شد، افزود: نماز جمعه از برکاتی برخوردار بوده که خداوند به انقلاب اسلامی عطا کرده است.

وی با اعلام اینکه در ایران اسلامی در 700 شهر نماز جمعه اقامه می‌شود، بیان کرد: در استان قزوین 18 شهر و بخش نماز جمعه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر قزوین در خصوص تأثیر نماز جمعه در جامعه اذعان کرد: نماز جمعه عبادتی است که تأثیر قابل توجهی در امور سیاسی جامعه دارد و ستون دین اسلام است.

باریک‌بین تمامی مردم را به شرکت در نماز جمعه سفارش کرد و گفت: ایمان لازمه‌اش حضور در نماز جمعه است و اگر مسلمانی سه هفته عمدا در نماز جمعه شرکت نکند، منافق شناخته می‌شود و جامعه به سه دسته مؤمنان، منافقان و کفار تقسیم می‌شود.

وی اظهار کرد: همواره از مردمی که هر هفته در سرما و گرما با وجود مشکلاتی که در محل برگزاری نماز جمعه است، در این آیین عبادی شرکت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه شهر قزوین در خاتمه تصریح کرد: از ستاد برگزاری نماز جمعه، معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، کارکنان انتظامی، اتوبوسرانی، صدا و سیما، رسانه و مطبوعات شهر قزوین برای اینکه همواره در نماز‌های جمعه با ما همراه بودند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول