اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج مهم‌ترین عامل خنثی‎کننده توطئه‎های دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: اجتماع حج یکی از عوامل مؤثر در خنثی کردن توطئه‎هایی است که برای تفرقه‎افکنی میان مسلمانان چیده می‏شود.

حج مهم‌ترین عامل خنثی‎کننده توطئه‎های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‎الاسلام ابوالفضل عامری در جمع کارگزاران کاروان اعزامی اهل سنت به سرزمین وحی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای حج ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمانان است اظهار داشت: حج فراگیرترین عامل بازدارنده از پراکندگی مسلمانان از هر ملت و کشور است و به همین دلیل حج به عنوان یکی از ارکان دین اسلام در بنیان وحدت جامعه اسلامی جایگاه اساسی دارد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان با اشاره به خدمات یکسان نظام اسلامی به اهل سنت و اهل تشیع تصریح کرد: اعزام حدود 800 روحانی اهل سنت به سرزمین وحی از سوی دبیرخانه شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بر همین اساس صورت گرفته است.

عامری اظهار داشت: کاروان اعزامی استان گلستان متشکل از 122 نفر از روحانیون، مدیران، مدرسان و طلاب اهل سنت بود که در این سفر معنوی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه هر یک از اعضای این کاروان به عنوان سفیران وحدت اسلامی، پیام دوستی و اتحاد ملت بزرگ ایران اسلامی را به گوش جهانیان رسانده‎اند افزود: پاداش آنان که در مراحل مختلف اعزام، اقامت و بازگشت زائران خالصانه تلاش کردند، نزد خداوند اجر بزرگی خواهند داشت.

عامری با انتقاد از مکان استقرار زائران تصریح کرد: سیستم خنک‎کننده هوا و امکانات در محل استقرار زائران نسبت به سال قبل از کیفیت پائین‎تری برخوردار بوده و نیازمند هماهنگی و بازنگری بیشتر است.

همچنین در این جلسه معاون این کاروان اعزامی گفت: در سال‎های آینده باید مراحل فراخوان و ثبت‎نام زودتر انجام شود تا فرصت برای برنامه‎ریزی باشد.

حسین مکتبی با اشاره به فعالیت گسترده وهابیون در عربستان افزود: کاروان اعزامی اهل سنت نماد عینی وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است آخوند صلاح‎الدین گوکلان به عنوان مدیر کاروان و الله‎قلی توماج به عنوان روحانی و نعمت عسکری به عنوان رابط استانی و کارشناس نظارت این کاروان را همراهی کردند.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول