اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

تحول بنیادین آموزش و پرورش براساس معیارهای اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در تمام بندهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معیارهای اسلامی کاملاً در نظر گرفته شده است.

تحول بنیادین آموزش و پرورش براساس معیارهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان پیش ازظهر امروز در دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی سراسر کشور در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه شکل‌گیری تحول بنیادین در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، نیازمند افق‌های فکری جدید و یاری تمام دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ دارا بودن مدارس اسلامی، دارای تاریخچه بسیار زرین و ارزشمندی است و امروز نیز شاهد این امر هستیم که در سند طراحی شده تحول بنیادین در آموزش و پرورش، معیارهای اسلامی کاملا رعایت شده و این بسیار نویدبخش است.

فخریان تاکید کرد: در دهه 20، مدارس اسلامی توسط شیخ عباسعلی اصفهانی بنیان‌گذاری شد و از همان زمان، تحولات ارزنده‌ای در این زمینه آغاز شد.

وی ادامه داد: امثال شهید نواب صفوی و شهید بخارایی، دست‌پرورده همین مدارس اسلامی بودند و در توسعه مکتب اسلام، نقش بسزایی ایفا کردند.

فخریان گفت: در دهه 30، نیز مرحوم آیت‌الله بروجردی تلاش‌های زیادی برای نهادینه کردن و گسترش مدارس اسلامی کرد و ثمره آموزه‌ها و اقدامات ایشان را می‌توانیم در انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) مشاهده کنیم.

وی افزود: بعد از انقلاب نیز در سایه تاکیدات امام خمینی(ره)، افرادی مانند مرحوم عابدزاده در خراسان، مدارس اسلامی را در سرلوحه اقدامات خود قرار دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از مدت‌ها قبل، در جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه قرار گرفت و سرانجام پس از طراحی، در اردیبهشت‌ماه سال جاری، از سوی مقام معظم رهبری، مورد تائید و در دستور کار قرار گرفت.

فخریان تصریح کرد: آنچه در این زمینه حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، لزوم اجرای دقیق و کارشناسی این سند است.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی در سال 1404 و براساس سند پیش‌بینی‌شده باید در تمام عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و علمی یک الگو در منطقه باشد و قطعاً باید در زمینه مدارس اسلامی نیز همین مسئله مورد تاکید باشد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول