اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

مدیریت منابع مهم‌ترین رکن موفقیت سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش، مدیریت منابع مهم‌ترین رکن موفقیت در این طرح است.

مدیریت منابع مهم‌ترین رکن موفقیت سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، عبدالامیر عرفی شنبه شب در جلسه هم‌اندیشی طرح تحول بنیادین که در سالن تربیت آموزش و پرورش زابل برگزار شد، اظهار داشت: 13 کارگروه تخصصی در راستای اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که هرکدام موظف هستند به بخشی از پروژه‌ها و برنامه‌های منتهی به سند تحول بپردازند.

وی افزود: کلید سند تحول بنیادین از مهرماه سال 90 در وزارتخانه زده شده و در این زمینه یک ستاد اجرایی نیز در وزارتخانه با حضور مدیران کل تشکیل شده است که تمام برنامه‌ها و اقدامات انجام شده را بررسی می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به اقدامات انجام شده در کل کشور در ارتباط با سند تحول بنیادین اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین اتفاقی که افتاده، بحث مدیریت بوده زیرا رکن موفقیت در سند تحول، مدیریت منابع است.

عرفی خاطرنشان کرد: با اجرای سند تحول در حقیقت ما از داشته‌هایمان در بعد نیروی انسانی و فضاهای آموزشی استفاده بهینه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یعنی همان امکاناتی که در فضاهای آموزشی و نیروی انسانی داریم برای اجرای سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور هم استفاده می‌کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین و ساختار نظام 3-3-6 در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: با اجرای این سند انتظار داریم شرایطی ایجاد شود تا بتوان دانش‌آموزانی پرورش دهیم که کارآمد، موفق، متدین، ولایی و ماهر در زمینه‌های مورد نیاز شرایط امروز باشند و در حقیقت سند تحول به دنبال این است که در ذهن، مهارت، فکر و اندیشه دانش‌آموز ایرانی تحول ایجاد شود.

عرفی بیان کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده، استان سیستان‌وبلوچستان در بعد فضاهای آموزشی و نیروی انسانی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی هدف از بازدید از شهرستان زابل، عرض خداقوتی و خسته نباشید و تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده در راستای سند تحول بنیادین و اجرای ساختار نظام 3-3-6 و استفاده از نقطه نظرات آنان برای آغاز سال تحصیلی خوب و با نشاط در اجرای سند تحول بنیادین اعلام کرد.

* نمایشگاه 3-3-6 در سیستان‌وبلوچستان برگزار می‌شود

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه گفت: 200 جلسه در استان در ارتباط با سند تحول بنیادین با روسای ادارات شهرستان و مناطق برگزار شده است.

فرزاد نامجو از برگزاری نمایشگاه 3-3-6، ساماندهی مجازی در اسفند ماه، جنگ تحول آموزش و پرورش در دهه فجر، بازدید روسای ادارات آموزش و پرورش از سایر مناطق و برگزاری مسابقات در سطح استان خبر داد که در زمینه سند تحول بنیادین صورت می‌پذیرد.

معانت پشتیبانی آموزش و پرورش زابل نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه سند تحول بنیادین و استقرار نظام آموزشی 3-3-6 ارائه کرد.

رضا دهباشی اظهار داشت: 88 کلاس ششم در شهرستان زابل راه‌اندازی شده است و معلمان پایه ششم در حال گذراندن دوره ضمن خدمت هستند.

وی یادآور شد: 900 صندلی دانش‌آموزی برای پایه ششم خریداری شده که طبق سهمیه در حال توزیع به مدارس است.

در پایان این جلسه هریک از مدیران مجتمع‌های آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده واحد آموزشی خود را در راستای طرح تحول بنیادین ارائه کردند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول