اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

قرآن و ارزش‌های اسلامی محور سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش قرآن و ارزش‌های اسلامی را محور سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بهترین مدیران کسانی هستند که دانش‌آموزان را به نماز ترغیب می‌کنند.

قرآن و ارزش‌های اسلامی محور سند تحول بنیادین است

علی‌رضا رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی معاون وزیر آموزش و پرورش با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اینکه هیچ یک از معلمان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی بدون گذراندن دوره‌های آموزشی لازم در کلاس‌های درس حاضر نخواهند شد، افزود: برای معلمان پایه ششم ابتدایی 180 ساعت دوره آموزشی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی لازم برای آغاز سال تحصیلی تا ابتدای مرداد ماه فراهم می‌شود، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی اعم از ثبت‌نام، نقل و انتقال و صدور ابلاغ دبیران دو ماه زودتر از سال گذشته اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرآن و ارزش‌های اسلامی محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و اقدامات شایسته‌ای برای رفع مهجوریت از قرآن در مدارس صورت گرفته است.

رحیمی با تبیین سوره مبارکه حج آیه 41 اذعان کرد: خداوند در این آیه از عهد و پیمان خود با انسان سخن به میان آورده است و می‌فرماید کسی که با خدا عهد و پیمان می‌بندد نماز به پا می‌دارد بر این اساس چون نظام تحول بنیادین برگرفته از مذهب و دین مبین اسلام است، بی‌تردید بهترین مدیران کسانی هستند که دانش‌آموزان را به نماز ترغیب و تشویق می‌کنند.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به برکت ایثارگری و خون شهدا ما امروز در کمال آرامش و اقتدار و عظمت واقعی هستیم و برای همه ما تکلیف است که سیره و سلوک آنها را ترویج دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط دانش‌آموزان و نسل‌های آینده‌ساز ما در سنگر مدرسه به الگوی شاخص شهیدان نیاز دارند تا با بهره‌گیری از این الگوهای در دسترس زمینه برای اعتلای روزافزون بهتر و شایسته فراهم آید.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول