اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اسلامی کردن دانشگاه‌ها با تحول بنیادین در آموزش و پرورش امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اسلامی کردن دانشگاه‌ها بدون تحول بنیادین در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و سند تحول بنیادین به عنوان حلقه مفقوده می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

اسلامی کردن دانشگاه‌ها با تحول بنیادین در آموزش و پرورش امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد‌مهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی سراسر کشور که در تالار اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از هفته جاری کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در نخستین روز کاری خود به دیدار خانواده شهدای فناوری هسته‌ای رفتیم تا ادامه کار خود را با انرژی مضاعفی دنبال کنیم.

زاهدی تاکید کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از مباحثی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دنبال شده و خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پس از کار کارشناسی بسیار زیاد در سال 1383 سندی را برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تدوین، تصویب و اعلام کرد.

وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای اقماری برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تشکیل شده که فعالیت‌های مربوط به اسلامی نمودن دانشگاه‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یادآور شد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها بدون تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و در این زمینه نیازمند اقدامات گسترده‌ای هستیم که سند تحول بنیادین به عنوان حلقه مفقوده می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

زاهدی گفت: شخصیت انسان‌ها تا سنین قبل از 20 سال شکل می‌گیرد و بعد از آن تنها تغییر و اصلاحات کوچکی در این شخصیت می‌توان ایجاد کرد و این امر حاکی از اهمیت بالای آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ایران 1404 باید در عرصه دانشگاهی و علم و فناوری به یک موقعیت برتر در منطقه دست یابیم و در این زمینه الگو و الهام‌بخش سایر کشورهای اسلامی باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال 1385 رهبر معظم انقلاب در جمع کثیری از دانشگاهیان بحث تدوین نقشه جامع علمی کشور را مطرح کردند و بلافاصله کارگروهی در این زمینه تشکیل شد.

زاهدی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش باید معلم‌محوری و حافظه‌محوری دانش‌آموزان تغییر کند تا به اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز ایران 1404 دست پیدا کنیم.

وی در خاتمه افزود: کمیته جدیدی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم با عنوان کمیته دانشگاه اسلامی و علوم انسانی اسلامی طراحی شده تا بتواند در این زمینه اقدامات تخصصی و گسترده‌ای را انجام دهد و البته برای رسیدن به تمام اهداف خود نیازمند کمک سایر بخش‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول