اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی:

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی سفیران اجرای سند تحول بنیادین هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی گفت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی سفیران طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی سفیران اجرای سند تحول بنیادین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا پناهی‌روا ظهر امروز در حاشیه نشست منطقه‌ای نمایندگان منتخب ششمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در استان خراسان‌رضوی و در محل خانه معلم مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس دانش‌­آموزی نهادی صنفی است که از سال 1380 و براساس آیین‌نامه مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفت.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی گفت: این مجلس 150 نماینده دارد که هر دو سال یک بار از میـان دانـش‌آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری سه مرحله‌ای که به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استان‌ها برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.

وی افزود: نمایندگان (145 نماینده عادی، چهار نماینده دانش‌­آمـوزان اقلیت مذهبی و یک نماینده استثنایی) در هـر دوره که دو سال به طـول مـی­‌انجامد امکان طرح نظرات خود در قالب چهار نشست ملی که در فواصل 6 ماهه برگزار می‌شود را خواهند داشت.

پناهی‌روا در تشریح اهداف مجلس دانش‌آموزی بیان داشت: ترویج فرهنگ مشارکت، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرروش از جمله اهداف این پارلمان دانش‌آموزی است.

وی در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت میان دانش‌آموزان تصریح کرد: بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانین، مقررات، طرح و برنامه‌های مرتبط با آنها و نیز آشنا کردن دانش‌آموزان با مقوله‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی نیز یکی دیگر از اهداف این مجلس است.

مشاور معاون وزیر در دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی تقویت روحیه خودباوری، خوداتکایی و اخلاق اجتماعی، تقویت هویت اسلامی، ایرانی و تحکیم و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این مجلس برشمرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این دوره‌ها توسط دانش‌آموزان مطرح شد می‌توان به طرح حذف کنکور و تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه اشاره کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان استان خراسان‌رضوی نیز هم‌چون نمایندگان دیگر استان‌ها در این جلسات و صحن علنی مجلس حضور دارند و می‌توان گفت یکی از نمایندگان فعال و خوب در میان استان‌های دیگر هستند.

پناهی‌روا خاطرنشان کرد: در سند طرح تحول بنیادین یکی از جایگاه‌های در نظر گرفته شده جایگاه اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان است که امیدواریم نمایندگان این مجلس با فعالیت آینده بتواند نقش بسزایی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را رقم بزنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول