به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد آصفی در آیین اختتامیه جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس تاریخ ایران و جهان اظهار داشت: افرادی که تا این مرحله از جشنواره شرکت دارند برگزیدگان استانهای خود در روش تدریس درس تاریخ و بهترینهای آموزش و پرورش هستند.
وی افزود: باید از حساسیتهایی که در بعضی مواقع موجب میشوند در روند برگزاری جشنواره دچار انحراف شویم، خودداری کنیم و متمرکز روی بحث تدریس شویم.
آصفی ابراز داشت: سند ملی آموزش و پرورش که اخیرا تهیه شده موضوع تحول بنیادی در آموزش و پرورش را دنبال میکند.
وی بیان کرد: تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نقش معلمان معنا ندارد.
آصفی عنوان کرد: در این برهه زمانی به معلمها احتیاج داریم که دیگر صرفا وفادار به کتاب درسی نباشند، معلمان امروزه خود باید یک مجری و یک برنامه ریز درسی باشند.
وی گفت: ویژگی یک برنامه درسی این است که کتاب را با هر محتوا و شرایطی بتواند تدریس کند و به آن درجات حداکثری از اهداف برساند.
معاون توسعه فناوری حوزه متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: بدون توجه به نقش سند تحول، آموزش و پرورش با سایر سندها هیچ فرقی ندارد و در آنجا است که نقش معلم خود را نشان میدهد.
وی گفت: در سند جدیدی که آموزش و پرورش آن را دنبال میکند، معلم باید یک جایگاه فهیم داشته باشد.
آصفی عنوان کرد: جایگاهی که در حال حاضر یک معلم یا دبیر دارد نباید ما را اغنا کند و ما به دنبال جایگاههای بالاتر هستیم.
وی افزود: امروزه موضوع روشهای تدریس بعد از پرداختن حدود 10 سال به صورت مستمر و ظرفیتسازی دبیران و معلمان قابل توجهی در استانهای کشور قابل پیگیری است.
آصفی بیان کرد: معلمهای امروز در مورد کتابهای درسی دست به نقد و بررسی میزنند و این طرفیتها در میان تعداد زیادی از معلمها قابل توجه است.
آصفی ابراز داشت: یکی از زمینههایی که امروزه نیازمند آن هستیم این است که دبیران در کنار تدریس به موضوع پرداختن به نظریههای یاددهی و یادگیری توجه داشته باشند.
انتهای پیام/ی20/ژ1001