اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

دستاوردهای دانشمندان ایران کلید تشکیل خاورمیانه اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران گفت: دستاوردهای علمی دانشمندان ایران کلید تشکیل خاورمیانه اسلامی است.

دستاوردهای دانشمندان ایران کلید تشکیل خاورمیانه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور صبح امروز در نخستین نشست مسئولان بخش علمی و پژوهشی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه مازندران با اشاره به نقش بسیج در همه ابعاد گفت: اگر نقش بسیج را در مواقعی و به طور برجسته در دوران حماسی جنگ با فرهنگ و معانی خاص نظامی می‌دیدیم، اما امروز بسیج ارگان و نهادی با کارکردهای گوناگون که پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و یا نظامی است.

احمدپور گفت: اگر بخواهیم نحوه روابط در بسیج و در گروه اساتید بسیجی و دانشجویان را به صورت فضایی ترسیم کنیم، به رابطه میان دانه‌های تسبیح شبیه است که با نخ تسبیح به هم وصل شده‌اند، که روابط شکل زنجیره‌ای داشته و پیام دهنده دانه‌های این زنجیر است.

وی با اشاره به اینکه بسیج حلقه اتصال و متحد کننده مردم و اقشار مختلف جامعه با دیدگاه‌ها و ذائقه‌های گوناگون است، گفت: بسیج مصداق عینی اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.

رئیس دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی اذعان کرد: خاورمیانه جدید با محوریت جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، موفقیت و همراهی جهان اسلام با ایران اسلامی جز از راه باروری علمی و توانمند ساختن ایران اسلامی امکانپذیر نیست.

وی افزود: دستاوردهای دانشمندان ایران و سایر کشورهای اسلامی کلید تشکیل خاورمیانه با محور جهان اسلام است.

وی افزود: پیشرفت علمی، انتقال علم و فناوری در تعامل با دنیای اسلام عامل بسیار تعیین کننده، تقویت کننده روابط همه جانبه شکل دهنده اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و نظام آموزشی و نخبگان تربیت یافته بسیجی باید به اثرات این تحول بزرگ بیندیشند.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: بسیج سرمایه ملی است، سرمایه کسانی همانند شهید چمران، شهید باکری ، شهید همت، شهید بصیر و سایر شهدای والا مقام است که خود را ندیده و به اوج رسیده‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1391 به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، دانشگاهیان باید تمام سعی و تلاش خود را در موسسات آموزش عالی استان در برای محقق کردن پیام مقام معظم رهبری در امر تولید به کار بگیرند.

احمدپور با تأکید بر کاربردی کردن تحقیقات علمی و پژوهشی خاطر نشان کرد: در این زمینه هم دولت و هم مردم و هم تولیدکنندگان وظیفه اصلی و اساسی دارند.

وی افزود: دولت و نهادهای حاکمیتی باید زیر ساخت‌ها را در جامعه مهیا سازند و مردم باید مصرف کالاهای داخلی را بر کالاهای خارجی ترجیح دهند و تولیدکنندگان نیز باید از این فرصت پیش آمده به کیفیت محصولات داخلی و کاهش هزینه تولید بپردازند.

احمدپور ادامه داد: در این میان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان مازندران علاوه بر افزایش دانش و اقتدار علمی در تحقق شعار تولید ملی – حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش اساسی دارند.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان با اشاره به اینکه تولید علم و هدایت تولید در راستای نیازهای روز جامعه و حرکت در مسیر تقاضا به سمت اصلاح الگوی مصرف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتخاب صحیح کالاها و خدمات برای توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه امروز ایران از جمله فعالیت‌هایی است که بسیج اساتید می‌تواند از طریق پرداختن به آن و اصلاح فرهنگی زمینه‌ساز تحول در حوزه حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول