اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش استانی نخبگان نسل فردا عنوان شد

عدم کارایی برخی معلمان در مدارس خاص کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان دختر نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت تدریس و بازدهی و کارایی برخی اساتید خود گلایه‌مندند.

عدم کارایی برخی معلمان در مدارس خاص کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، 26 تیرماه جاری همایشی با حضور نخبگان دانش‌آموزی این استان با عنوان نسل فردا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مرکز آموزش و پژوهش استانداری این استان برگزار شد.

در این مراسم استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توجه دولت به نخبگان خبر داد و افزود: باید شرایطی فراهم شود که نخبگان و مخترعان و مبتکران را به بخش‌های مختلف از جمله صنعت متصل کنیم.

اکبر نیکزاد نخستین عامل توسعه هر منطقه و کشوری را نیروی انسانی توسعه یافته آن دانست و گفت: مشخصه‌های اثرگذار پیشرفت همگی پشت سر نیروی انسانی توسعه یافته قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: در این میان مسئولان ارشد کشوری و به ویژه مقام معظم رهبری بیش از همه بر حمایت از نخبگان تأکید دارند چراکه جایگاه رفیع آنها در بالندگی و سازندگی جامعه را می‌دانند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر می‌بینیم که در برخی کشورهای پیشرفته اختراعات نخبگان مورد توجه قرار گرفته و موجب پیشرفت و توسعه آنها شده به دلیل پیوند حوزه صنعت و نخبگان است.

در ادامه این نشست تنی چند از دانش‌آموزان نخبه این استان با درخواست استاندار به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 

* استاندار از میان دانش‌آموزان نخبه مشاور تعیین کند

نخستین نخبه دانش‌آموزی این استان که در جایگاه قرار گرفت سحر اکرامی از دهدشت بود که رتبه پنجم کشوری در مسابقات نهج‌البلاغه را کسب کرده است.

این دانش‌آموز نخبه بیان داشت: از آن‌جا که استانداران قبلی مشاورانی از میان قشر جوان برای خود داشته‌اند از نیکزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم نسبت به این کار اقدام کند.

اکرامی افزود: دشمن اکنون دست به ترور دانشمندان نخبه ما زده که این امر وظیفه ما را در قبال کشور و ملت دو چندان می‌کند.

این دانش‌آموز نخبه تصریح کرد: باید نشان دهیم که بیرق دانش هیچگاه بر زمین نمی‌ماند و ما دانش‌آموزان با جهد و کوشش خود این خواب دشمن را به کابوس تبدیل خواهیم کرد.

 

* دانش‌‌آموزان نخبه بی‌بضاعت را یاری کنید

سیما پاراد دانش‌آموز نخبه کلاس سوم تجربی نیز تنها یک درخواست از استاندار داشت.

وی گفت: من به شخصه در خانواده‌ای زندگی می‌کنم که از نظر مالی مشکلی نداریم ولی دوستانی دارم که نخبه هستند و از این نظر در تنگنا قرار دارند.

پاراد افزود: مسئولان باید فکری به حال این موضوع کنند و اجازه ندهند که دانش‌آموزان مستعد تنها به دلایل مشکلات مالی از ادامه موفقیت‌ها باز بمانند.

 

* مربیان بومی پرورش دهید

سومین دانش‌آموز نخبه که در این همایش نقطه نظرات خود را ایراد کرد آزیتا شکوهی بود که رتبه دوم مسابقات نهج‌البلاغه کشوری را کسب کرده است.

شکوهی تصریح کرد: هر ساله مربیانی را برای آموزش به استان خود می‌آوریم در حالی که بهترین مربیان را در استان خود داریم و می‌توان با استفاده از ظرفیت آن‌ها موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان را فراهم آورد.

وی افزود: به جای این که هزینه‌های اضافی برای این موضوع بپردازیم بهتر است که از وجود مربیان داخلی استفاده کنیم و برای موفقیت در این کار آموزش آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

 

حذف معلمان مجرب مرد از مدارس دخترانه ضربه بزرگ بر پیکره مدارس خاص است

الهام یوسفی از مدرسه تیزهوشان یاسوج به انتقاد شدید از حذف معلمان مرد از این گونه مدارس پرداخت و گفت: این کار موجب شده که سطح علمی مدارس دخترانه تیزهوشان از مدارس پسرانه پایین‌تر بیاید.

این گفته الهام یوسفی با تأیید اکثریت قریب به اتفاق دانش‌آموزان همراه بود و تقریبا همه آن‌ها از چنین وضعیتی گلایه‌مند بودند.

یوسفی گفت: نمی‌گوییم که معلمین خانم توانایی درس دادن در چنین مدارسی را ندارند بلکه معتقدیم چون از گذشته کمتر به خانم‌ها بها داده شده اکنون برای برخی از آن‌ها زود است که در چنین مدارسی تدریس کنند و این موضوع موجب افت کیفیت آموزشی در مدارس خاص شده است.

وی همه سرمایه‌های کشور را در نیروی انسانی کارآمد دانست و گفت: بیاییم و با تلفیقی از مدرسان و اساتید مرد و زن کیفیت‌ها را در مدارس نخبگان بالا ببریم.

 

معنویات را در مدارس به فراموشی نسپاریم

مریم کاردار دانش‌آموز کلاس سوم دبیرستان نیز با دیدی دیگر به قضیه نگاه می‌کرد و می‌گفت: وقتی از موضوعات درسی زیاد صحبت می‌کنیم معنویات فراموش می‌شود.

این دانش‌آموز ابراز داشت: موضوع نماز جماعت در مدارس کمرنگ شده است و از روحانیون فعال کمتر در مدارس استفاده می‌کنیم.

کاردار افزود: تشویق و ترغیب برای حضور در نماز کمرنگ شده و بیشتر از آن چه که به درس و آموزش بها داده می‌شود به موضوعات دینی و اخلاق بها نمی‌دهیم.

وی افزود: باید در مدارس خاص کلاس‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار کنیم و در کنار درس بحث معنویات نیز پررنگ دیده شود.

 

* بی‌توجهی به دانش‌‌آموزان شهرستانی تا به کی

پس از آن نوبت به رؤیا چراغی از شهرستان دنا و شهر سی‌سخت رسید که دل پری از بی‌توجهی به دانش‌آموزان شهرستانی داشت.

چراغی گفت: همه چیز را در یاسوج مرکز استان متمرکز کرده‌اند در حالی که بسیاری از دانش‌‌آموزان برتر از شهرستان‌های استان هستند.

در این میان بگو مگویی نیز میان این دانش‌آ‌‌موز و دانش‌آموزان یاسوجی پیش آمد که چراغی با حاضر جوابی گفت: همه این‌ها که می‌گویم راست است چرا که در شهر ما هیچ‌گونه کلاس و آموزشگاهی همچون قلم‌چی وجود ندارد.

این دانش‌آموز سی‌سختی گفت: هر هفته باید برای حضور در آزمون چنین کلاس‌هایی این مسیر سخت و خطرآفرین را طی کنیم و با وضعیت گرانی و کرایه خودروها شاید دیگر در آینده نتوانیم در این کلاس‌ها و آزمون‌ها شرکت کنیم.

 

* در کلاس‌هایی درس می‌خوانیم که بغل دستی‌ها معدل 11 دارند

ناهید مهرپور دیگر دانش‌آموز نخبه گفت: در برابر یاسوجی‌ها هیچ امکاناتی نداریم و مجبور هستیم در کلاس‌هایی درس بخوانیم که برخی دانش‌‌آموزان آن‌ها معدل 11 دارند.

این دانش‌آموز سی‌سختی گفت: معلمان خصوصی 15 هزار تومان بیشتر از دانش‌آموزان یاسوجی از ما پول می‌گیرند و این ظلم به حق دانش‌‌آموزان شهرستانی است.

وی با بیان این که چرا سی‌سخت با این همه استعداد نباید مدرسه ویژه استعدادهای درخشان داشته باشد، گفت: باید فکری به حال این موضوع شود.

 

* برخی معلمین مدارس تیزهوشان توانایی تدریس در این مدارس را ندارند

زینب مکرم از دانش‌آموزان مرکز تیزهوشان گفت: امکانات مدرسه تیزهوشان آن‌گونه که می‌گویند نیست و در آزمایشگاه یک تا دو متصدی هستند که ما را به حال خود رها می‌کنند.

وی با بیان این که برخی از معلمان تیزهوشان در حد و اندازه این مدارس نیستند تصریح کرد: اگر موفقیتی داشته‌ایم به واسطه همت خودمان بوده است چون برخی از این معلمین توانمندی بیش از این ندارند و به همین خاطر در المپیادها موفقیتی کسب نکردیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول