اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت در پیامی به کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی

ایران کشوری تاثیر‌گذار در عرصه علم و فناوری است

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی کشور جمهوری اسلامی ایران را کشوری تاثیر‌گذار در عرصه علم و فناوری اعلام کرد.

ایران کشوری تاثیر‌گذار در عرصه علم و فناوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرضیه وحید دستجردی در این پیام اظهار داشته است:‌ بی‌شک در عصر کنونی تعقل و تفکر بشری آمیخته با تدبیر و تحقیق مسیر تعالی خود را بدون وقفه و با نهایت توان در راستای خدمت به بشریت و با بهره‌گیری از ابزار و امکانات موجود طی می‌نماید.

در بخشی از این پیام آمده است: ‌شاخه‌های علم در حال حاضر از پیچیدگی‌های متنوعی برخوردار است و این واقعیت قابل لمسی است که در مراکز علمی و دانشگاهی جهان در کشورمان مشاهده می‌شود و هر لحظه شاهد ایجاد شعبه‌ای شعب علوم از لحاظ فنی و تخصصی در جوامع مختلف می‌باشیم.

در این پیام بیان شده است: کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای تاثیر‌گذار در عرصه علم و فناوری است که انتظار مقالات ارزشمند بی‌شمار در نشریات و پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر بین‌المللی بیانگر این واقعیت انکار‌ناپذیر است که علیرغم تحریم‌ها و محدودیت‌های جهانی کماکان فرزندان، محققان و پژوهشگران برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فناوری پزشکی هسته‌ای،‌ داروسازی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سایر ابعاد پیچیده علوم با شتابی سریع جایگاه خود را در تولید علم در جهان با خودباوری و بدون اتکا به سایر کشورها تثبیت و تقویت می‌نماید.

دستجردی ادامه داده است:‌ یکی از این علوم علم میکروب‌شناسی می‌باشد که دامنه علم میکروب‌شناسی بسیار گسترده بوده و میکروب‌ها با همه کوچکی خود مکانیزم‌های بی‌شمار سلولی و مولکولی را با چیره دستی به اجرا درمی‌آورند که این خود نشانگر قدرت خدای متعال می‌باشد که موجوداتی چنین کوچک و ذره‌بینی و درعین حال پیچیده آفریده است.

این پیام می‌افزاید: در طول تاریخ بشریت دانشمندان بسیاری همچون پاستور و کخ با تلاش مستمر و صرف عمر و با تیز‌بینی و دقت به اسرار کوچکی از حیات میکروارگانیسم‌ها آگاهی یافته و بر پایه این یافته‌ها توانستند انسان‌های بی‌شماری را از درد و رنج و مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی رهایی داده و نام خویش را در تاریخ جاودانه و ماندگار کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی‌ هیچ تردید بخشی از تمدن بشری مدیون تلاش و کوشش چنین دانشمندان تاریخ‌سازی می‌باشد و انسان‌ها همواره در تاریخ از آنان به نیکی و احترام یاد خواهند کرد.

عضو کابینه دهم در پایان این پیام آورده است: مدعوین ارجمند، فرهیختگان عزیز، خانم‌ها و آقایان که از کشورهای خارجی و اقصی نقاط میهن عزیزمان در این کنگره شرف حضور دارید ضمن عرض سلام و خوشامد‌گویی به شما حضور علمی و معنوی‌تان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم نتایج علمی کنگره رویکردی در مسیر ارتقای سطح دانش میکروب‌شناسی و تبادل افکار بین عالمان و دانشمندان داخلی و خارجی فراهم نماید.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول