اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه امام صادق(ع):

موج بیداری اسلامی استعمار انگلیس را هم به چالش کشیده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: موج بیداری اسلامی با فراتر رفتن از مرزهای منطقه به فضای بین‌المللی، استعمار پیر انگلیس را نیز به چالش کشانده است.

موج بیداری اسلامی استعمار انگلیس را هم به چالش کشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد رضایی صبح امروز در گردهمایی بسیجیان استان بوشهر اظهار داشت: راهپیمایی‌های اخیر مردم در شهرهای مختلف انگلیس و تاکید بر لزوم انحلال نظام پادشاهی و ایجاد نظام جمهوری و نیز شعارهای مرگ بر سیاست‌های روباه پیر که حتی در انگلیس، امروز به گوش می‌رسد از جمله بحران‌هایی است نشانگر به چالش افتادن این رژیم پوسیده است.

وی افزود: این امر نویدبخش این است که با موج بیداری به وجود آمده در عرصه جهانی باید کم کم در موزه‌های تاریخ به دنبال این رژیم کهنه و ضد حقوق بشری بگردیم.

رضایی تصریح کرد: تلاش و تشکیل دولت نامشروع رژیم صهیونیستی در سرزمین اسلامی فلسطین، قتل هزاران افغانی و عراقی و حمایت بی‌چون و چرا از رژیم بعثی صدام حسین در مقابل جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی 8 ساله و نیز حمایت از دولت آل خلیفه برای کشتار مردم بی‌دفاع مسلمان و آزادی‌خواه بحرین با فرستادن نیروهایی به منظور سرکوب مردم به این کشور و نیز تلاش‌های دولت پیر استعماری برای مقابله با ملت بزرگ ایران از طریق غائله‌های مختلف در کشور و ترور دانشمندان بزرگ کشور عزیزمان، همه و همه نشان‌دهنده چهره نفاق‌گونه این دولت استعماری است.

وی ادامه داد: دولتی که به‌رغم همه تلاش‌هایش برای انجام سیاست‌های مداخله‌جویانه و سلطه‌طلبانه در اقصی نقاط جهان، اکنون با موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و همچنین موج ضد سرمایه‌داری در آمریکا و اروپا به ویژه کشور انگلیس توسط آزادی‌خواهان و مردم این کشور مواجه شده است می‌رود تا با بحران بزرگتری به نام لزوم تغییر ساختار سیاسی در کشورش مواجه شود.

رضایی گفت: مدعیان دموکراسی در جهان که هر قدرت مشروع را بر گرفته از انتخابات آزاد و تابع اراده مردم می‌دانند اگر امروز با این سئوال مواجه شوند که چرا در کشور خودتان (مثلا انگلیس) این‌گونه نظام مردم سالارانه حاکم نیست می‌گویند که ملکه تنها مقامی تشریفاتی است در حالی که واقعیت امر این گونه نیست.

معاون سپاه امام صادق(ع) گفت: نگاهی به اختیارات ملکه در کنار نقش ملکه در شکل‌دهی و ایجاد مجلس اعیان که متشکل از طبقه اشراف انگلیس است و برابری این مجلس در قانونگذاری با مجلس عوام که منتخب مردم هستند و نیز عدم حق عضویت زنان در مجلس اعیان و وراثتی بودن تعدادی از کرسی‌های این مجلس، نشان‌دهنده ضد دموکراسی بودن ساختار سیاسی حاکم بر انگلیس است که باید گفت قدرت ملکه و قدرت مجلس اعیان بیانگر جهان‌بینی سیاسی انگلیسی‌هاست که بر دو اصل نظام طبقاتی و تبعیض استوار است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول