اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

استفاده از تکنولوژی در هنر باید با رعایت اصول اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از تکنولوژی در هنر باید با رعایت اصول اسلامی باشد.

استفاده از تکنولوژی در هنر باید با رعایت اصول اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین هژبری در آستانه برگزاری این نخستین همایش بین‌المللی "هنر زبان و تکنولوژی"، در پاسخ به خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: در برگزاری همایش رسیدن به هدفی مطلوب از اصلی ترین اقداماتی است که مسئولان برگزاری به عهده دارند.

وی با اشاره به نقش عمده صاحب نظران در همایش بین‌المللی هنر، زبان و تکنولوژی افزود: مشارکت جمعی در برگزاری همایش‌ها بسیار حائز اهمیت است و صاحب‌نظران با انتقادها و پیشنهادهای خود می توانند همایشی مطلوب را برای کشور رقم زنند.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ورود محققین خارجی به کشور و ارائه مقالات آنها در ایران می‌تواند نتایج بسیار خوبی در حوزه بین‌المللی برای کشور داشته باشد.

هژبری با تاکید بر ارائه تبلیغات سوء علیه ایران یادآور شد: آشنایی و معارفه با محققان می‌تواند راهی برای از بین بردن افکار منفی که بیگانگان در ذهن عموم به وجود آورده‌اند، باشد که این خود در ترویج فرهنگ و دین اسلامی نقش مهمی دارد.

وی با تاکید بر جایگاه علم در اسلام ادامه داد: ایران برای رسیدن به قله و چشم‌انداز علمی در جهان باید ضمن عبور از فراز و نشیب‌ها، دانش و علم را با معانی کامل‌تری نیز درک کند.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این سخن پیامبر که فرموده است"تا چین دنبال علم بروید و سختی‌های این راه را تحمل کنید"،گفت: تفکر اسلامی بهره‌برداری از تمام تجربه‌های دانشمندان و اندیشمندان راه علم است.

هژبری افزود: هدف‌های اصلی کشور نباید از دید مسئولان کمرنگ شود و باید این همایش‌ها را در راستا رسیدن به این اهداف برگزار کرد.

وی یکی از اهداف اصلی نظام ملی کشور را استقلال عنوان و خاطرنشان کرد: همایش‌های بین‌المللی که در کشور برگزار می‌شود باید در راستای رسیدن به استقلال کشور باشد و اگر به این منظور نباشد مفید واقع نخواهد شد.

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه با اشاره به اینکه هنر سینما در عرصه فرهنگی کشور نیاز به توجه خاص و ویژه دارد، اذعان کرد: هنر سینما از هنرهایی بوده که با محدودیت هایی روبه‌رو است و ارائه یک فیلم با حفظ همه حدود و بدون آثار سوء کمی مشکل است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول