اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز خواستار شد

فراهم‌سازی شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: باید شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان جوان کشور فراهم شده تا جامعه علمی کشور بیش از گذشته تشویق شوند.

فراهم‌سازی شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان

حسینعلی علیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ایران اسلامی از نظر میانگین سنی جزو کشورهای جوان دنیا محسوب شده و این امر توانمندی‌ و ظرفیت بسیاری برای نظام مدیریتی کشور فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: جوانان ایرانی با تلاش و کار مداوم و خستگی‌ناپذیر موفقیت‌های بسیار بزرگی کسب کرده و دستاوردهای آنها برای کشور در حوزه‌های مختلف قابل مشاهده است.

دستاوردهای بزرگ جوانان کشور در دانش هسته‌ای و دفاعی

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به موفقیت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف بیان داشت: این دستاوردها به ویژه در زمینه دانش هسته‌ای، خودکفایی در تولید تسلیحات دفاعی و همچنین علوم هوا و فضا مرهون تلاش جوانان نخبه و حمایت‌ها مسئولان از آنها است.

علیخانی افزود: در صورت فراهم بودن شرایط مساعد و ایجاد زیرساخت‌های لازم دانشمندان جوان ایرانی می‌توانند اهداف نظام در حوزه علمی که در سند چشم‌انداز 20 ساله تدوین شده است را محقق کنند.

لزوم حمایت مادی از اختراعات نخبگان جوان

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه ضروری‌ترین نیاز نخبگان و دانشمندان جوان کشورمان چیست؟ گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای این جوانان حمایت مسئولان از پروژه‌های تحقیقاتی و علمی آنها است.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه سالانه هزاران اختراع توسط نخبگان جوان به ثبت می‌رسد؟ ادامه داد: نباید برخوردی با این اختراعات صورت گیرد که جوانان از ادامه مسیر علمی خود ناامید شوند.

علیخانی تاکید کرد: بنابراین لازم است که حمایت‌های لازم از تحقیقات و اختراعات آنها صورت گرفته و مهم‌ترین نیاز فعلی تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های علمی جوانان نخبه است.

وی یادآور شد: زمانی که یک جوان با کار شبانه‌روزی علمی طرحی را نهایی و اختراعی را ثبت می‌کند، باید شرایط لازم برای تجاری‌سازی این اختراع فراهم بوده و به تولید انبوه برسد.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز متذکر شد: در این صورت هم دغدغه‌های مالی جوانان پژوهشگر و محقق برطرف شده و هم می‌توانیم مسیر پژوهش‌های نخبگان جوان را به سمتی سوق دهیم که نیازهای کشور برطرف شده و نیازی به واردات نداشته باشیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، اما نیازمند حضور گسترده‌تر و تاثیرگذار بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول