اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آبادان:

پسماندهای عفونی و صنعتی از معضلات اصلی آبادان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و پسماندهای صنعتی از معضلات اصلی شهرستان است.

پسماندهای عفونی و صنعتی از معضلات اصلی آبادان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیداحمد موسوی‌آزاد در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند شهری و روستایی منطقه دو خوزستان که با حضور شهرداران و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در آبادان در هر شبانه‌روز بین 150 تا 170 تن زباله تولید می‌شود که با بازیافت آنها می‌توان در راستای توسعه تولیدات صنعتی پسماندها اقدامات مطلوبی را انجام داد.

وی افزود: نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و پسماندهای صنعتی از معضلات اصلی شهرستان است که دهیاران و شهرداران در این میان می‌توانند نقش بسیار جدی را در مدیریت اصلی پسماندها بر عهده گرفته و به بهداشت محیط زیست خدمتی مضاعف کنند.

رئیس اداره محیط زیست آبادان تصریح کرد: برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی مدیریت پسماند در این شهرستان به‌منظور آشنایی بیشتر و ملموس‌تر اعضای مختلف ادارات به‌ویژه شهرداران و دهیاران با این موضوع است.

وی اضافه کرد: با شناخت بیشتر و آگاهی بخشیدن در این زمینه می‌توانیم این نقطه از استان را به جایگاهی برسانیم که جمع‌آوری زباله در شهر و روستای آن به‌طور مناسب و در ظروفی که کاملاً مکانیزه هستند با دستگاه‌های اصولی انجام شود.

موسوی‌آزاد با بیان اینکه برای جمع‌آوری نخاله و زباله‌ها باید از روش‌های سنتی و ماشین‌های روباز حمل زباله دوری کرد، گفت: با روش‌های جدید جمع‌آوری زباله می‌توان از دفع غیراصولی، سوزاندن و آلودگی محیط زیست توسط نخاله‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول