اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نور در دیدار با دوستداران محیط زیست

زباله‌های صنعتی زندگی پاک را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: زباله‌های صنعتی سال‌ها آثار مخرب دارد و حیات بشریت، زندگی پاک و حیات طیبه را تهدید می‌کند.

زباله‌های صنعتی زندگی پاک را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام سید حسین امیری صبح امروز در جمع مسئولان و حامیان محیط زیست این شهرستان بیان داشت: خداوند متعال دو چیز (آب و خاک) را پاک قرار داده که هم خودش پاک است و هم پاک‌کننده است و پاکی را به ارمغان می‌آورد، یکی از این مطهرات زمین است.

وی ابراز داشت: با شرایط روز هر چه زندگی ماشینی و صنعتی‌تر می‌شود آلودگی در سطح زمین (آب و خشکی) گسترش پیدا می‌کند و این آلودگی موجب از بین رفتن زمین می‌شود و در واقع تیشه به ریشه خود زدن است.

امیری تصریح کرد: دین اسلام بر مقدس بودن زمین و خاک تاکید کرد، انسان‌ها از همین خاک آفریده شده و بازگشت همه ما هم به خاک است، تغذیه انسان‌ها نیز از خاک و گیاهان که ریشه در خاک دارند است و حیات ما به آن بستگی دارد.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: انسان‌ها در حال حاضر به دست خود مشغول نابود کردن خود هستند، گرچه به خاطر شرایط آب و هوایی تغییراتی را شاهد هستیم؛ اما دست‌بردی که به محیط زیست و جنگل برده شده موجب تخریب زمین و جنگل شده و بلایای طبیعی مانند سیل را جاری و قربانی زیادی می‌گیرد.

وی بیان داشت: خداوند مراتع و جنگل‌ها را طوری قرار داده که به طور طبیعی از سیل جلوگیری کند ولی تخریب جنگل، ساخت و سازهای غیرمجاز و... زندگی ما را به خطر انداخته و ما وظیفه داریم این شرایط را عوض کنیم.

امیری وجود زباله‌های صنعتی را بسیار مخرب دانست و متذکر شد: زباله‌های صنعتی سال‌ها آثار مخرب دارد و حیات بشریت، زندگی پاک و حیات طیبه را تهدید می‌کند.

امام جمعه نور حفاظت و نگهداری از زمین پاک و محیط زیست را وظیفه یک یک مومنان و مسلمانان بلکه همه ساکنان زمین اعلام کرد.

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان به اتفاق امام جمعه، فرماندار، مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان نور و... به صورت نمادین بخشی از ساحل شهر نور را از زباله و نخاله پاک‌سازی کردند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول