اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

سالانه 100 هزار تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سالانه 100 هزار تن پسماند صنعتی، 3 هزار و 500 تن پسماند عفونی و بیمارستانی و روزانه 900 تن پسماند شهری در استان مرکزی تولید می‌شود.

سالانه 100 هزار تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیر انصاری ظهر امروز در کار گروه آموزشی پسماند در اراک اظهار داشت: تولید پسماند جدی‌ترین خطر برای محیط زیست محسوب می‌شود که دفن بهداشتی و اصولی آن نیازمند مدیریت است.

وی با بیان اینکه مردم نیز در امر مدیریت پسماند همچون مسئولان ذی‌ربط نقش اساسی دارند تصریح کرد: تولید پسماند سلامت محیط زیست و انسان را به خطر می‌اندازد که مشارکت و همکاری مردم در زمینه کاهش تولید پسماند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه محیط زیست بزرگ‌ترین سرمایه کشور است خاطر نشان کرد: این سرمایه بر اثر کوچک‌ترین بی‌توجهی از بین رفته و جبران آن غیر ممکن است.

انصاری گفت: تصویب قانون مدیریت پسماند کشور در سال 83  نتایج خوبی در امر روند مدیریت پسماند به همراه داشت.

وی از تهیه بانک اطلاعاتی پسماندهای استان مرکزی خبر داد و گفت: این بانک به زودی توسط محیط زیست تهیه می‌شود که تکمیل و تهیه آن در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت پسماند تاثیرگذار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از شهرستان‌ها از نظر مکان مناسب برای دفن پسماند با مشکلاتی مواجه‌اند که ساماندهی این موضوع ضروری است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول