اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست گیلان:

90 درصد زباله‌های بیمارستانی گیلان بی‌خطرسازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: حدود 90 درصد زباله‌های عفونی بیمارستانی گیلان به طور کامل بی‌خطرسازی شده است.

90 درصد زباله‌های بیمارستانی گیلان بی‌خطرسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس عصر امروز در جلسه محیط زیست استان به وضعیت زباله‌های بیمارستان شهید بهشتی آستارا اشاره و اظهار کرد: وضعیت زباله‌های عفونی بیمارستان شهید بهشتی آستارا بهبود یافته است.

وی، پیگیری‌های قانونی محیط زیست آستارا و اقدام‌های مدیریت بیمارستان مذکور را در بهبود وضعیت زباله‌های آن تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: با نصب دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی بیمارستان شهید بهشتی آستارا سیستم زباله‌سوز که خود عامل آلاینده بود خارج شده و فرآیند سوزاندن زباله‌ در آن پایان یافته است.

این مسئول، زباله‌های عفونی را یکی از پیچیده‌ترین معضلات زندگی شهری دانست و ابراز کرد: اگر مدیریت دقیق روی آنها اعمال نشود می‌توانند به بحران انسانی وسیعی دامن زنند.

وی، با اشاره به وضعیت زباله‌های عفونی در گیلان خاطرنشان کرد: اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و عنایت ویژه مدیران ارشد استان حدود 90 درصد زباله‌های عفونی به طور کامل بی‌خطرسازی شده و پس از آن به مکان‌های دفع حمل و یا در محل بیمارستان‌ها امحا می‌شوند.

عبدوس، با بیان اینکه مراکز درمانی باید پیش از درمان به مسایل محیط زیستی توجه ویژه داشته باشند، اذعان کرد: مراکز درمانی باید مسایل محیط زیستی را در صدر اقدام‌های خود قرار دهند و شعار پیگیری بهتر از درمان را جامه عمل بپوشانند.

وی با تصریح بر اینکه بیمارستان شهید بهشتی آستارا 108 تختخوابی است، روزانه تولید زباله‌های آن را بالغ بر 120 کیلوگرم عنوان کرد و یادآور شد: با نصب دستگاه بی‌خطر ساز هزینه بی‌خطرسازی هر کیلوگرم از این زباله حدود 12 هزار و 500 ریال برآورد می‌شود.

این مسئول، نصب دستگاه بی‌خطرسازی زباله در بیمارستان آستارا را حدود 900 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: امیدواریم وضعیت نابسامان پساب‌های بیمارستانی که امروزه به شدت انتقادبرانگیز است نیز مانند وضعیت پسماندهای بیمارستانی بهبود یابد تا سلامت جامعه تضمین شود.

به گفته وی، در گیلان 28 بیمارستان وجود دارد که روزانه 7 تن پسماند ویژه بیمارستانی تولید می‌کنند.

عبدوس اذعان کرد: قرار است تا پایان تابستان امسال جشن مدیریت کامل بر پسماندهای بیمارستانی استان با همکاری علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول