اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

پسماندهای صنعتی نباید در محیط زیست رها شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پسماندهای صنعتی محصول شهرک‌ها و واحدهای صنعتی متعدد در اردبیل نباید بدون مدیریت در محیط زیست رها شوند.

پسماندهای صنعتی نباید در محیط زیست رها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان نمین اظهار داشت: هر چند در برخی از شهرک‌های صنعتی استان شبکه فاضلاب راه‌اندازی شده اما به دلایل مختلف شاهد استقبال و خرید صاحبان واحدهای صنعتی از انشعاب فاضلاب نیستیم و این امر خود مشکلاتی را در دفع پسماندهای غیراصولی صنعتی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: به رغم هزینه کرد میلیاردی برای اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استقبال از بهره‌مندی این خدمات در سطح پایینی بوده و به رغم مکاتبات متعدد با مدیرعامل و متولی شهرک‌های صنعتی جواب روشنی را دریافت نکرده‌ایم.

حمیدی خاطر نشان کرد: این پیگیری‌ها هنوز به نتیجه نرسیده ولی انتظار داریم با یک هماهنگی و رایزنی مسئولان بتوانیم در مدیریت دفع و خروجی پسماندهای صنعتی به یک نتیجه مناسب دست یابیم.

این مسئول اضافه کرد: ما با تشکیل کارگروه مدیریت پسماند در استان و شهرستان‌های مختلف سعی داریم این فعالیت را در حوزه‌های مختلف به جد پیگیری و تحت کنترل و نظارت درآوریم چرا که به نظر می‌رسد در استان در دفع پسماندهای بیمارستانی، صنعتی و گاه خطرناک مشکلاتی وجود دارد که باید این موانع با تدبیر و دوراندیشی مسئولان و متولیان برطرف شود.

وی در ادامه بیان کرد: در 29 ماده قانون مدیریت پسماند وظایف دستگاه‌های اجرایی به وضوح مشخص و تبیین شده و امر نظارت و کنترل و همچنین مسئولیت بر حسن اجرای این قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: بی‌توجهی و عملکرد بسیار ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه سئوال‌برانگیز است و همچنان ادامه کار و فعالیت را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

حمیدی ضرورت همکاری مسئولان تمام ادارات و نهادهای اجرایی با این اداره کل را در امر مدیریت پسماندها خاطر نشان کرد و بر ضرورت پرداختن به این امر تاکید کرد.

وی موضوع دفع و دفن زباله‌های شهری بالای 20 هزار نفر جمعیت استان را یادآور شد و گفت: در این زمینه ساماندهی واقعی انجام شده و شهرداری‌ها موظف هستند با یک برنامه‌ریزی مدون کارها و فعالیت‌های خود را درست و دقیق سازماندهی کنند.

حمیدی دلیل اصلی اقدام قانونی نکردن علیه صنایع و واحدهای تولیدی آلاینده را پیشگیری از وقوع مشکلات اجتماعی ناشی از تعطیلی این واحدها و بیکاری کارگران اعلام کرد.

وی از برخورد شدید و جدی با متخلفان در این زمینه خبر داد و افزود: اگر مجموعه صنعتی پسماندهای خود را در محیط زیست رها کند و رغبتی به اتصال شبکه فاضلاب نداشته باشد به یقین تخطی‌کنندگان به مراجع قضایی معرفی شده و با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول