اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

برنامه‌ریزی مدیریت پسماند در 90 درصد واحدهای صنعتی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی برای مدیریت پسماند 90 درصد واحدهای صنعتی زنجان انجام شده است.

برنامه‌ریزی مدیریت پسماند در 90 درصد واحدهای صنعتی زنجان

امیر مهدویانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماندها، همه شهرهای کشور باید تا سال 92 نسبت به مدیریت پسماندهای خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیگیر اجرایی‌شدن قانون مدیریت پسماند در استان هستیم، افزود: استان زنجان هنوز در این زمینه عقب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان ابهر در زمینه مدیریت پسماند تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان ابهر در این زمینه خود را به استانداردهای اولیه نزدیک کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای روستایی نیز از موارد مورد توجه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان است، افزود: در زمینه ورنی‌کامپوست‌ها اقدامات لازم در استان زنجان انجام شده و برنامه آن به معاونت عمرانی استانداری ارائه شده است.

مهدویانی ادامه داد: به منظور کنترل آلودگی هوا دستورالعملی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها ارائه شده که بر اساس این دستورالعمل ضروری است واحدهای صنعتی بزرگ نسبت به پایش لحظه‌ای فعالیت‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سیستم پایش لحظه‌ای کارخانه سیمان زنجان در حال نصب است، افزود: سه واحد صنعتی دیگر نیز در حال انجام استعلام‌های لازم هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به فعال‌شدن نرم‌افزار مدیریت جامع پسماند در استان زنجان تصریح کرد: با اجرای این سیستم بانک اطلاعاتی، فرآیند و گزارش‌ها در زمینه مدیریت پسمانده به اداره‌کل ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرای این نرم‌افزار در واحدهای صنعتی همه پسماندهای صنعتی مدیریت شده و از انتقال پسماندها به مناطق خارج از مناطق تعیین شده جلوگیری می‌شود.

مهدویانی با بیان اینکه 90 درصد واحدهای صنعتی استان در حال برنامه‌ریزی و اجرای مدیریت پسماند هستند، افزود: واحدهای صنعتی استان آمادگی لازم را برای کنترل و مدیریت پسماند خود دارند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول