اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی صورت می‌گیرد

تولید روزانه 3 تن زباله در بیمارستان‌ها

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت محیط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از تولید روزانه 3 هزار و 189 کیلوگرم زباله در بیمارستان‌های استان خبر داد.

تولید روزانه 3 تن زباله در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، طیبه رویین‌فردی اظهار داشت: از این مقدار زباله، هزار و 423 کیلوگرم به زباله‌های عفونی اختصاص دارد که پس از طی مراحل بی‌خطر سازی توسط دستگاه‌های بی‌خطر ساز امحاء زباله، به منظور دفع بهداشتی به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شوند.

وی درباره میزان زباله تولیدی به تفکیک بیمارستان‌های استان افزود: در بیمارستان‌های امام علی(ع)، ‌امام رضا(ع)، ثامن‌الائمه، بنت الهدی و ارتش در شهرستان بجنورد روزانه به ترتیب 500، 170، 106، 281 و 12 کیلوگرم پسماند عفونی تولید می‌شود و 1100، 500، 256، 371 و 30 کیلوگرم وزن کل پسماندهای این بیمارستان‌ها در روز است.

رویین‌فردی تصریح کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، امام خمینی(ره) اسفراین و امام خمینی(ره) جاجرم نیز روزانه به ترتیب 190، 150 و 14 کیلوگرم زباله عفونی تولید می‌شود و 550، 350 و 32 کیلوگرم نیز وزن کل پسماندهای این بیمارستان‌ها است.

وی اظهار داشت: تمامی بیمارستان‌های استان به دستگاه بی‌خطر ساز امحاء زباله مجهز هستند و برای بیمارستان‌های ارتش و بنت‌الهدی نیز این دستگاه خریداری شده است و تا زمان نصب، پسماند این دو بیمارستان به منظور بی‌خطر سازی به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می‌شود.

به گفته کارشناس بهداشت محیط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، برنامه این دانشگاه در استان بهبود وضعیت زباله‌های بیمارستانی، تجهیز و نظارت بر تمام بیمارستان‌ها از نظر دستگاه‌های بی‌خطر ساز و تاکید هر چه بیشتر بر مدیریت پسماند در استان است.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول