اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی به دستگاه بی‌خطرساز زباله مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بیمارستان‌های مناطق مختلف آذربایجان‌غربی به دستگاه بی‌خطرساز زباله تجهیز می‌شوند.

بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی به دستگاه بی‌خطرساز زباله مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سعید مینایی ظهر امروز در نشست علمی اجرایی "بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی" که در سالن اجتماعات هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سراسر استان 30 بیمارستان فعال وجود دارد که از این تعداد 11 واحد در ارومیه هستند به طوری که در اغلب این مراکز درمانی دستگاه بی‌خطرساز زباله وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای تجهیز 9 بیمارستان به این وسیله قراردادهای لازم منعقد شده است، ادامه داد: وزیر بهداشت برای عملی شدن این موضوع تا انتهای شهریور ماه سال جاری قول مساعد داده بود لذا با عنایت به همکاری وی و پیگیری‌های مدیر دانشگاه این امر زودتر از زمان تعهد شده در این استان عملی شد.

مینایی با بیان اینکه منابع مالی کلانی برای عملی شدن این موضوع اختصاص یافته است، اضافه کرد: مبلغی به میزان یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌های دانشگاهی هزینه شده است، در حالی که باید برای تامین و آموزش نیروی انسانی نیز باید منابعی در نظر گرفته شود.

وی به توزیع اطلاعیه مشترک در مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: برای اینکه در مورد نحوه تفکیک، حمل و نقل همچنین سایر موارد مربوط به زباله از یک روش واحد پیروی شود این اطلاعیه در اغلب مراکز توزیع شده است.

مدیر اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود آثار منفی زباله به جامعه اقدامات زیادی انجام شده است، اطلاع‌رسانی وسیع، برنامه‌ریزی جهت مدیریت موضوع، تامین منابع مالی مورد نیاز، جلب مشارکت بین بخشی و ... از اهم کارهای انجام شده برشمرد.

 انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول