اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد

خرید دستگاه‌های زباله‌سوز 450 و 200 تنی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران از خرید دستگاه‌های زباله‌سوز 450 و 200 تنی در استان خبر داد.

خرید دستگاه‌های زباله‌سوز 450 و 200 تنی در مازندران

سید عیسی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: هم اکنون در سراسر دنیا زباله نه تنها تهدید نیست بلکه به عنوان یک فرصت مناسب است.

وی افزود: در یکی از بازدیدهای خارج تز کشورمان در شهر اینزبروک کشور اتریش مرکز دفن، بازپروری و بازیافت زباله در کنار هم قرار داشت که به صورت علمی و البته در دل جنگل طراحی شده و فعالیت می‌کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در خارج از کشور از این مراحل و در واقع پس از لندفیلد زباله گاز تولید می‌شود که به پمپ‌های سی ان جی برای استفاده سوخت خودروها و کارخانجات برای سوخت مصرفی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان اتریشی مستقر در کارخانه در سال حدود سه هزار میلیارد تومان از این کار درآمد دارند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار نیز محقق می‌شود و توجیه اقتصادی بالایی دارد.

هاشمی تصریح کرد: در استان مازندران متاسفانه به هر دلیلی نتوانستیم سیاست واحدی را در این حوزه اتخاذ کرده و با برنامه‌ریزی مشخص، درست و جدی پیش برویم که محدودیت‌های موجود در استان در بخش زباله باید به یک فرصت تبدیل شود و متاسفانه تاکنون موفقیت خاصی نداشته‌ایم.

به گفته وی کارخانه کمپوست بهشهر و قائمشهر راه‌اندازی می‌شود و در کنار آن نیز تولید برق بهشهر در 100 تن و قائمشهر 200 تن پیش‌بینی شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در بابل از گذشته فعالیت داشته و تنکابن نیز که سال گذشته افتتاح شد اما بهره‌وری لازم و پیش‌بینی شده را کسب نکردیم. کشورهای توسعه یافته در بخش تفکیک از مبدا در حوزه زباله بسیار برنامه‌ریزی‌های خوب و عملکرد مطلوبی دارند که متاسفانه در استان مازندران هنوز کار خاصی انجام نشده است.

وی گفت: در بعضی کشورها زباله حتی از فاصله زیاد با کشتی خریداری می‌شود زیرا از آن به عنوان یک فرصت بهره‌برداری شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه روزانه دو هزار و 500 تن زباله در استان مازندران تولید می‌شود، اظهار داشت: قرارداد خرید و شروع به فعالیت دو دستگاه زباله سوز 450 تنی ساری و 200 تنی نوشهر بسته شده است که با اجرایی شدن این طرح بخشی از مشکلات موجود رفع می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول