اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

روند احداث جایگاه و امحای پسماندهای صنعتی بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: روند احداث جایگاه و امحای پسماندهای ویژه صنعتی استان طی سال‌های 89 و 90 بررسی می‌شود.

روند احداث جایگاه و امحای پسماندهای صنعتی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین محمدحسین یزدان‌پناه اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی سال 91 در دستور کار کارشناسان و بازرسان گروه تولیدی و کشاورزی اداره کل بازرسی استان قزوین قرار دارد.

وی ادامه داد: به خاطر استفاده گسترده از مواد شیمیایی و محصولات و فرآورده‌های صنعتی، وجود پسماندهای مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول با اشاره به آسیب‌های ناشی از عدم مدیریت پسماندها خاطرنشان کرد: چنانچه مدیریت مناسب در این زمینه صورت نگیرد و یا به طور اصولی و به روش مناسب دفع نگردند به طور قطع پسماندها به ویژه در حوزه صنعت منشاء خطرات بسیار زیاد و تهدیدات فراوانی است.

بازرس کل استان قزوین با اشاره به ماده 23 قانون مدیریت پسماندها تأکید کرد: نظارت و مسئولیت حُسن اجرای قانون مذکور به سازمان حفاظت محیط زیست محول شده و بر همین اساس باید تلاش شود تا با یکپارچگی مدیریت درست و مسئولانه پسماندها، نظارت عالیه و نیز همکاری همه سازمان‌های ذی‌ربط در سطح کشور گام بزرگ و اساسی در راستای پیشگیری از بُروز آلودگی‌های زیست محیطی و ارتقاء سلامت عموم مردم برداشته شود.

وی یادآور شد: بررسی نحوه برآورد میزان تولید پسماندهای ویژه و پایش واحدها، مکان‌یابی و احداث جایگاه و نحوه امحاء و دفع پسماندهای ویژه در استان از مهم‌ترین محورهای این برنامه نظارتی است.

یزدان‌پناه متذکر شد: چنانچه شهروندان محترم در خصوص نحوه احداث جایگاه و امحای پسماندهای ویژه صنعتی استان شکایت و یا اعلاماتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن گویای ستاد خبری اداره کل بازرسی مرکز استان 136، شهرستان‌ها 3350022 – 0281 تماس بگیرند.

این مسئول اذعان داشت: در همین زمینه سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتی: http://shekayat.bazrasi.ir آماده دریافت شکایات و اعلامات شهروندان است.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول