اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه در ماه رمضان اعلام شد

آمادگی آستانه مقدسه برای میزبانی از مؤمنان در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)‌ ضمن تبیین برنامه‌های آستانه مقدسه در ماه مبارک رمضان، از آمادگی آستانه مقدسه برای میزبانی از روزه‌داران خبر داد.

آمادگی آستانه مقدسه برای میزبانی از مؤمنان در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد صادقی ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار شد اظهار کرد: آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت (س) مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوع عبادی و فرهنگی برای روزه‌داران برگزار خواهد کرد.

وی به برنامه‌های موفق آستانه مقدسه در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: جزءخوانی قرآن کریم مانند سال‌های گذشته در سه بخش مختلف در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: از آغاز تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان ساعت 10 و 30 صبح در شبستان امام خمینی (ره) برقرار می‌شود.

وی اضافه کرد: از نوجوانان دعوت شده تا قرآن را به صورت جزء به جزء به ترتیل بخوانند و تفسیر سوره‌ها نیز گفته می‌شود.

صادقی بیان کرد: برای ایجاد تنوع، مسابقاتی به صورت حضوری در زمینه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در نظر گرفته شده که نوجوانان مخاطبین اصلی این برنامه هستند.

وی از ترتیل‌خوانی 30 جزء قرآن کریم توسط خواهران در ساعت 11 صبح در رواق حضرت خدیجه (س) خبر داد و تصریح کرد: در کنار جلسات قرآن کریم، جلسات تفسیر سوره حجرات قرآن کریم به همراه کارگاه‌های آموزشی احکام برای بانوان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بخش سوم برنامه جزءخوانی قرآن کریم را به صورت عمومی بعد از درس تفسیر قرآن کریم آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان و تصریح کرد: این برنامه بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی (ره) برقرار است.

وی تفسیر آیات منتخب و همخوانی سوره حمد همراه با ترتیل‌خوانی قرآن کریم را از جمله برنامه‌های آستانه مقدسه در این ایام عنوان کرد.

صادقی افزود: برنامه درس تفسیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی هر روز به مدت 30 دقیقه در شبستان امام خمینی (ره) بعد از نماز ظهر و عصر برقرار است و مخاطبانی که موفق به حضور در این مراسم نشده‌اند می‌توانند درس تفسیر را به صورت مستقیم از رادیو گوش دهند.

وی به تبیین دیگر برنامه‌های آستانه مقدسه در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: بر اساس برنامه‌های تدوین شده، سه وعده نماز جماعت در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) افزود: نماز صبح همه روزه به امامت آیت‌الله حسینی‌بوشهری، نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله مکارم‌شیرازی و نماز مغرب و عشاء نیز به امامت آیت‌الله شاهرودی اقامه می‌شود.

صادقی به برنامه‌های تدوین شده در سه دهه ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: در دهه اول شب‌های ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام فرحزاد سخنرانی کرده و بعد از نماز مغرب و عشاء دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی قرائت می‌شود.

وی در ادامه به تبیین برنامه شب‌های دهه دوم ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: در شب‌های دهه دوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام مؤمنی سخنرانی خواهد کرد و بعد از نماز مغرب و عشاء مانند گذشته دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی قرائت خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: دهه سوم شب‌های ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی سخنرانی خواهد کرد و پس از آن دعای افتتاح و دعای ابوحمزه ثمالی قرائت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه برنامه‌های سحرهای ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: دعای سحر برای کسانی که سحرها در حرم فاطمه معصومه (س) حضور دارند از ساعت دو تا سه بامداد به مدت یک ساعت قرائت می‌شود.

صادقی برقراری برنامه افطاری در حرم حضرت معصومه را از جمله ویژه برنامه‌های این ماه دانست و خاطر نشان کرد: بعد از نماز مغرب و عشاء افطاری مختصری در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد اعظم، بین نمازگزاران توزیع خواهد شد و همچنین برنامه شام نیز در مهمانسرای این بانوی بزرگوار برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول