اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پناهیان:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای حداکثری شدن در دین است

خبرگزاری فارس: پناهیان گفت: ما تا حداکثری بودن خود در دین را اثبات نکنیم پرده‌ها از جلوی چشمان ما کنار نمی‌رود و ماه مبارک رمضان فرصتی برای این حداکثری شدن است.

ماه مبارک رمضان فرصتی برای حداکثری شدن در دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در بیان نگاه به دین، اظهار کرد: از نگاه برخی افراد امتحانات الهی برای شناخت اهل ایمان از کفر، بهشتیان از جهنمیان، خوب از شر، اهل طاعت از معصیت و غیره تلقی می‌شود این در حالی است که این نوع نگاه به امتحانات الهی درست نیست.

وی در ارتباط با نگاه دین بر اساس آیات و رویات قرآن گفت: بر اساس آیات قرآن‌کریم نگاه ما به دین باید نگاه مسابقه‌ای باشد و در این ارتباط نیز والدین باید فرزندان خود را باید اهل مسابقه در زندگی و امتحانات الهی تربیت کنند.

پناهیان خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما به امتحانات الهی نگرش ما را به دین نیز متفاوت می‌کند و در این راه اگر نگاهمان به این مهم حداکثری باشد در آن صورت دیگر ماه‌هایی چون رمضان را از سر باز نکرده و بر عکس برای کسب فیوضات بیشتر، از دیگران سبقت می‌گیریم.

وی ادامه داد: فلسفه امتحانات الهی انتخاب جایگاه ما در بهشت است و به فرموده خداوند امتحانات راه مشخص شدن خوب‌ها از بدها نیست بلکه برای شناخت خوب‌ها از خوب‌ترها و بهتر از بهترین‌ها است.

این خطیب کشور افزود: در این عرصه برخی انسان‌های با موضوع بهشت که مواجه می‌شوند فقط به رفتن آنجا اکتفا کرده و جایگاه برای آنان زیاد مهم نیست.

پناهیان با تاکید بر اینکه باید به دین نگاه حداکثری داشت، بیان کرد: دین برای انسانهای بلند همت است.

وی با بیان اینکه افراد حداقلی به درد دین نمی‌خورند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه انسان‌های حداکثری است اما سفره فیوضات معنوی آن برای هر دو گروه حداکثری‌ها و حداقلی‌ها باز است.

ماه رمضان فرصت حداکثری شدن در دین است

وی در بخشی از سخنان خود به گوشه‌ای از برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد ادامه داد: ماه رمضان ضیافت الهی در سراسر این ماه برپا می‌شود.

پناهیان اظهار داشت: ما تا حداکثری بودن خود در دین را اثبات نکنیم پرده‌ها از جلوی چشمان ما کنار نمی‌رود و ماه مبارک رمضان فرصتی برای این حداکثری شدن است.

وی در ارتباط با حضور حداکثری و تمام مردم در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان گفت: علت این است که در این شب در کنار انسان‌های حداکثری و آنهایی که به دلیل خدمت به مردم و یا بیماری و کسالت نمی‌توانند همه شب حاضر شوند، انسان‌ها حداقلی نیز حضور دارند.

پناهیان با اشاره به رقم خوردن تقدیر در شب‌های قدر ادامه داد: شب‌های قدر پای حساب و کتاب و تقسیم رزق یک سال آینده افراد در میان آمده و این مهم برای انسان‌های حداقلی بسیار حیاتی است پس در این جلسات حاضر می‌شوند.

عاشورایی عمل کردن در دین

پناهیان همچنین به عاشورایی عمل کردن برای بیشتر پیدا کردن دین و حداکثری شدن اشاره کرد و ادامه داد: هزینه کرد خداوند در عاشورا قربانی شدن امام حسین(ع) و فرزندان این امام همام بود تا ما از این طریق راه درست را یافته سپس خودمان آن راه را ادامه دهیم اما گویا باید برای برخی هر روز یک عاشورا اتفاق بیفتد تا درست حرکت کنند.

پناهیان در بخشی دیگر از سخنان خود به ابلیس اشاره کرد و گفت: ابلیس نخستین تروریست عالم است که انسان را با چیزهایی که بوی خوش می‌دهد منحرف می‌کند.

پناهیان ادامه داد: امروز تروریست‌ها در اماکن زیارتی خارج از ایران نیز از این روش برای از بین بردن زائران استفاده می‌کنند و بر اساس اخبار رسیده در برخی اماکن زیارتی در بین زائران عطرهای خارجی پخش می‌شود که فقط بوی خوش می‌دهد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول