اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر خبر داد

برگزاری جشن حلول ماه مبارک رمضان در شوشتر

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر از برگزاری جشن حلول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فعالیت فرهنگی در شهرداری در ماه ضیافت‌الله رونق خواهد گرفت.

برگزاری جشن حلول ماه مبارک رمضان در شوشتر

آرش دُر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: جشن حلول ماه مبارک رمضان از طرف شهرداری شوشتر با همکاری خانه جوان، مؤسسه همشهری، برخی نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.

وی درباره محتوای این برنامه گفت: این برنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان برای زنده کردن سنت‌های حسنه در سطح شهرستان شوشتر برگزار می‌شود.

دُر با اشاره به برنامه‌های جنبی این آیین جشن، تصریح کرد: در این برنامه از پنج مؤذن پیشکسوت که میانگین سنی آنها 70 تا80 سال است تجلیل خواهد شد و سه نفر مناجات خوان به لهجه‌های شوشتری، بختیاری و عربی نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت که از این افراد نیز تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از مقام شامخ یکی از علمای شهرستان شوشتر تجلیل می‌شود، افزود: معمولا همه روحانیان در ماه مبارک رمضان تلاش زیادی برای برپایی فعالیت‌‌های مذهبی می‌کنند اما در این مراسم از مقام شامخ شیخ محمد مهدی شرف‌الدین از علمای شهرستان شوشتر که در دهه 50 دارفانی را وداع گفت به دلیل برپایی مجالس وعظ باشکوه در ماه مبارک رمضان نیز تجلیل به عمل می‌آید.

این مقام مسئول درباره زمان و مکان این برنامه تأکید کرد: این جشن باشکوه در روز پنج شنبه 29 تیرماه ساعت21:30 در پارک داریون شوشتر برگزار می‌شود.

شهردار شوشتر تأکید کرد: این برنامه تنها برای ارتقای سطح هویت بومی و مذهبی برگزار می‌شود و تلاش شده است که دستگاه‌ها و ادارات متولی و مرتبط با مسائل و فعالیت‌های فرهنگی در این مراسم حضوری فعال داشته باشند.

دُر تأکید کرد: این مراسم برای نخستین بار است که در سطح شهرستان شوشتر برگزار می‌شود و تلاش داریم تا کیفیت این برنامه بسیار خوب باشد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول