اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لردگان:

سالم‌سازی اجتماع از برکات ماه رمضان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لردگان گفت: سالم‌سازی اجتماع یکی از مهم‌ترین آثار و برکات ماه رمضان است.

سالم‌سازی اجتماع از برکات ماه رمضان است

حجت‌الاسلام حسن انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست و در این روزهای آخر ماه شعبان باید خود را برای بهره‌مندی از این ماه پربرکت آماده کرد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، روحیه تقوا و دوری از گناه در انسان احیا و زمینه برای هدایت شدن به سمت خوبی‌ها و صراط مستقیم بیش از پیش فراهم می‌شود.

انصاری با بیان اینکه برکات ماه رمضان مشمول حال همه انسان‌ها می‌شود، تصریح کرد: هرچند ممکن است عده‌ای در این ماه به دلایل معقول و خاصی روزه نگیرند اما از بسیاری از گناهان و کارهای زشت و ناپسند دوری می‌کنند.

امام جمعه لردگان بر ضرورت اجرای باشکوه آداب و عبادات ماه رمضان تاکید کرد و گفت: روزه‌داری یکی از مهم‌ترین اعمالی است که در ماه رمضان باید با حفظ شرایط و احکام ویژه، آن را به جا آورد.

انصاری ادامه داد: عواطف انسانی با روزه گرفتن تحریک می‌شود و در این حالت است که می‌تواند درک درستی نسبت به نیازمندی دیگران پیدا کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، روزه گرفتن را یکی از مهم‌ترین عوامل صحت و سلامتی بدن برشمرد و گفت: روزه‌داری صحت و سلامتی بدن را تضمین و بسیاری از امراض و بیماری‌ها را از انسان دور می‌کند.

انصاری سالم‌سازی اجتماع را یکی از مهم‌ترین آثار و برکات ماه رمضان برشمرد و تصریح کرد: عده‌ای با تلقین اینکه روزه گرفتن سخت است و ما توان این کار را نداریم از انجام این فریضه واجب شانه خالی می‌کنند که در جواب این عده باید گفت که خداوند بدن انسان‌ها را طوری آفریده که حتی تا چند روز بدون آب و غذا هم می‌تواند مقاومت کند.

امام جمعه لردگان اراده قوی داشتن را عامل مهمی در روزه‌ گرفتن دانست و گفت: هر انسانی که اراده قوی داشته باشد می‌تواند بر سختی‌های روزه‌داری پیروز و این عمل پسندیده و واجب را به آسانی انجام دهد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول