اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا خواستار شد

ترویج احکام دینی و اسلامی در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرضا گفت: ترویج احکام دینی و اسلامی و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در بین خانواده‌ها باید در طی ماه مبارک رمضان انجام گیرد.

ترویج احکام دینی و اسلامی در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز خیّرساز بهداشتی و درمانی محله جرم افشار شهرضا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی مردمی بودن بسیاری از امور اجتماعی در آن است و امروز مردم بزرگوار ما حوزه‌های علمیه، مدارس و مساجد را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: باید فرهنگ مردمی بودن، امور اجتماعی در جامعه نهادینه شود و هر فردی که توانایی انجام کار خیر در مسائل مختلف را دارد از آن دریغ نکند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به فعالیت 20 خیّر حوزه بهداشت در سطح شهرستان شهرضا گفت: خداوند این انسان‌های بزرگ را در میان مردم قرار داده است تا مشکلات و نیازهای جامعه را حل و فصل کنند.

وی با تشریح جایگاه معنوی ماه مبارک رمضان بیان کرد: در ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم برای انجام فریضه روزه نان خالی هم برای خوردن ندارند و اینجا است که رسالت بزرگ و خطیری بر دوش تمامی مؤمنین قرار می‌گیرد تا در رفع حوایج دیگران تلاش کنند.

یعقوبی با اشاره به فضای معنوی ماه مبارک رمضان ادامه داد: ترویج احکام دینی و اسلامی و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در بین خانواده‌ها باید در طی این ماه مبارک انجام گیرد.

وی با تشریح لزوم استفاده از مساجد و مراکز دینی در ماه مبارک رمضان افزود: جلوگیری از بروز و تشدید بیماری‌های روحی و روانی در جامعه و ایجاد آگاهی در مسائلی از قبیل ازدواج را باید جزو مهم‌ترین اهداف ماه مبارک رمضان برشمرد و در راستای اجرای آن تمام ظرفیت موجود را به کار گرفت.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از مطرح شدن مسائل فوتبالی در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری فوتبال در ماه مبارک رمضان عده زیادی را به ورزشگاه‌ها هدایت می‌کند و بسیاری نیز تا ساعات نیمه شب از طریق تلویزیون جذب آن می‌شوند که این می‌تواند افراد را از برکات این ماه بزرگ محروم کند.

وی اضافه کرد: البته پخش فیلم‌ها و سریال‌های متعدد تلویزیونی در این ماه نیز به نوعی این فضای معنوی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول