اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اوقاف نیشابور:

نیشابور با مناجات شعبانیه به استقبال ماه رمضان می‌رود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه نیشابور گفت: مراسم مناجات شعبانیه به همت اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در دهه سوم شعبان‌المعظم در بقعه متبرکه امامزاده محمد محروق برگزار می‌شود.

نیشابور با مناجات شعبانیه به استقبال ماه رمضان می‌رود

احمد محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: پنج محفل معنوی خوانش مناجات شعبانیه برای استقبال از ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه امامزاده محروق این شهرستان برپا شده است.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب این مناجات را نمونه کامل از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه مناجات شعبانیه یکی از نغزترین، معروف‌ترین و و زیباترین ادعیه است که حضرت امیر(ع) و امامان دیگر در ماه شعبان می‌خواندند، اظهار داشت: در مفاتیح‌الجنان نیز در اعمال مشترکه ماه شعبان، به عنوان "عمل هشتم" آمده است.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: مداحان کشوری مانند محسن طاهری، رضا نبوی، مهدی سماواتی، مهدی منصوری و عباس عراقی زیارت، مناجات و ادعیه را قرائت می‌کنند و ححج اسلام علم‌الهدی، رجایی خراسانی، پژمان‌فر و مقری فیض منبر می‌دهند.

محمدیان با اشاره به اینکه برای رفاه حال زائران و مهمانان سرویس برگشت از محل بقعه متبرکه به نقاط مختلف شهرستان آماده خدمت‌رسانی است، ادامه داد: میهمانان در پایان مراسم بر سفره متبرک وقفیات می‌نشینند.

وی اضافه کرد: این پنج محفل نورانی از روز دوشنبه همزمان با نماز مغرب و عشا آغاز شده و تا 30 تیرماه سال جاری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول