اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان خبر داد

افتتاح 4 باب کتابخانه در خوزستان همزمان با ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از بهره‌برداری چهار باب کتابخانه و تدارک ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

افتتاح 4 باب کتابخانه در خوزستان همزمان با ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری اظهار داشت: با آغاز ماه میهمانی خدا کتابخانه‌های عمومی سراسر استان نیز با در نظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی مذهبی ویژه این ماه در مجموعه‌های خود این محل‌های فرهنگی را  برای استفاده اعضای روزه دار مهیا می‌نمایند.

وی افزود: این برنامه‌ها به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضا با رسالت فرهنگی تربیتی کتابخانه‌های عمومی و پر کردن اوقات فراغت اعضای روزه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود  و همه علاقمندان می‌توانند با مراجعه و عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این کلاس‌ها استفاده کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در ماه مبارک رمضان چهار باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های بهبهان، شوشتر و ماهشهر با حضور مقامات و شخصیت‌های استانی به بهره برداری خواهند رسید.

منصوری برگزاری نمازجماعت در کتابخانه‌های عمومی استان، ویژه برنامه‌های کانون‌های قرآن و نهج البلاغه، توزیع بسته‌های فرهنگی بین اعضای کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه کتب علوم قرآنی و منابع مناسب با این ماه پربرکت، تقدیر از حافظان و قاریان قرآن شهرستان‌ها، آموزش احکام برای عموم مردم، برگزاری مجالس ختم قرآن، برنامه‌های شبی با قرآن، ساماندهی نمازخانه‌های کتابخانه‌های عمومی، ختم صلوات، کلاس‌های قرآنی و آموزش مفاهیم، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی با معرفی منابع متناسب با ماه مبارک رمضان و مسابقات مقاله نویسی با موضوع فواید ماه رمضان در اسلام را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای ماه رمضان امسال اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول، برگزاری مراسم دعا و روضه خوانی درایام شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، دعای ندبه، جوشن کبیر، زیارت عاشورا و ختم سوره یاسین، برنامه گفتارهایی درباره نهج البلاغه، اکرام ایتام و نیازمندان، جلسات پاسخ به سوالات شرعی، مراسم لیالی قدر، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن عضو کتابخانه، خاطره نویسی درباه ماه مبارک، برگزاری مسابقه فرهنگی مذهبی به صورت پیامک، اهدای نرم افزارهای قرآنی و دیگر برنامه مذهبی فرهنگی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی دراین ماه هستند.

 

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول