اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان نباید سبب ناامیدی در جامعه شود

خبرگزاری فارس: یک مرجع عالیقدر در مشهد گفت: ابتکار عمل در دست فرهنگ اسلام است زیرا ما تعالیم ناب قرآنی را در اختیار داریم.

هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان نباید سبب ناامیدی در جامعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش و کارگروه زیارت استان اظهار داشت: از جمله مهمترین اهداف قیام انبیا تعلیم، تربیت و برقراری عدالت است.

وی افزود: اگر در دنیای امروز تعلیمات دینی و انحرافی زیاد است، این هجمه نباید موجب یاس و ناامیدی شود چرا که ابتکار عمل در دست اسلام و فرهنگ غنی آن است.

این مرجع تقلید گفت: دنیای امروز اگر بر این موضوع که تعلیمات را اجباری کرده، افتخار می‌کند ما مفتخریم که به برکت آموزه‌های دین مبین اسلام، هم فراگیری علم و هم تعلیم آن را به دیگران تکلیف می‌دانیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هر چه بیشتر بر تعلیمات دینی تکیه شود شاهد تربیت افرادی متدین تر در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز علم بیشتر از هر زمانی برای اداره جامعه لازم است، خاطر نشان کرد: جامعه ای پیش رو است که علم بیشتری داشته باشد و در آن به علم و عالم توجه بیشتری شده باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع زیارت اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت زیارت و حضور میلیونی مردم در مشهد نهایت استفاده را ببریم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که زائران با دست پر، حضور قلب بیشتر و دلی مصفاتر از زیارت به وطن خود مراجعت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به دست اندرکاران کارگروه زیارت توصیه کرد تا با ابتکار عمل امر زیارت را توسعه داده و برای تسهیل و بهره برداری هرچه بهتر زائران از فیض حضور در مشهد، برنامه ریزی کنند.

وی خطاب به آحاد مردم جامعه، آنان را به ساده زیستی دعوت نمود و گفت: از جمله تاکیدات معصومین(ع) به مردم یادگیری مسائل دین، صبر در مشکلات و حسابگری در امور معاش و زندگی است.

محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده اظهار داشت: استفاده از نظرات مراجع در پیشبرد و توسعه استان توفیقی است که باید مسئولان از آن استفاده کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش استان با 10 هزار و 500 واحد آموزشی، 80 هزار معلم و یک میلیون و 100 دانش‌آموز یکی از دستگاه های مهم است که به دلیل فرابخشی بودن آن باید تمامی دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف آن کمک کنند.

صلاحی به فعالیت کارگروه زیارت در استان اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی موضوع زیارت حضرت علی بن

موسی‌الرضا(ع) طرح مطالعاتی آن توسط پارک علم و فناوری و با حضور موثر صاحبنظران در این حوزه با اختصاص اعتبار 1.5 میلیارد تومانی در حال انجام است.

استاندار خراسان رضوی گفت: حاصل این مطالعات چاپ 40 جلد کتاب در زمینه زیارت است که نخستین سند مطالعاتی و تخصصی در این حوزه است.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول